"Twingly statistik"

tisdag 24 maj 2016

Nalle....urinmarkering....buss....retstickan...



Vi gick inte ut på morgonrundan förrän strax efter åtta för först skulle matte koka grönsaker till Albin och mig. Jag har ju sällan bråttom ut på morgnarna för jag vill gärna leka en stund med min mjukisnalle först.



Jag blev ju lite snopen när jag såg att parkeringen var full med skolbarn. Jag vet inte vad de skulle göra men det kom bara fler och fler skolklasser....


...matte och jag fortsatte vår runda









Idag har det varit lite för varmt för både matte, Albin och mig så vi tog inte den längre promenaden förrän framåt femtiden och då fläktade det skönt...



Albin och jag hittade en spännande doft samtidigt men jag får vara försiktig och snabb så att han inte får för sig att pinka på mig. Det har faktiskt hänt....



...så det var bäst att flytta på sig för jag har aldrig varit med om en hund som urinmarkerar så ofta som Albin gör...Man kan inte tro att han är kastrerad säger matte



Oj, idag fanns det ett par grävmaskiner på det tilltänkta gymmet men vi såg inte till några "gubbar". Det går inte fort precis....



Albin gäspar stort som vanligt





Albin ser lite avvaktande och osäker ut då en buss parkerade intill oss. Han har inte åkt buss ännu så han vet inte vad som väntar honom. Han ska snart få göra sin första busstur sa matte....




Jag är mer intresserad av vad som händer inne på idrottsplatsen. Det ser ut som om de ska spela boule....
















Albin tycker att det är skönast ute på balkongen






Och retstickan Iris trodde väl att jag tänkte ligga under bordet som jag gjorde igår så hon snodde den platsen




...och Leo var snabb att ta min favoritplats i soffan igen




....men det är skönt att ligga på golvet också nu när det är varmt
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar