"Twingly statistik"

lördag 21 maj 2016

Yrsel....social träning....fullmåne






Idag har matte och jag bara gått korta rastrundor för matte har drabbats av en jätteläskig yrsel. Hon vet inte vad den beror på men hoppas förstås på att den avtar snart...



Många skulle ut med sina båtar....










Albin har varit med Robban större delen av dagen.



De hälsade på hos veteranbilsföreningen i här i stan i ett par timmar. Det är nyttigt för Albin att få social träning utan att jag är med. Han har självmant hälsat på flera personer och gjorde även lekinvit till två små taxar men de var inte alls intresserade.




Albin har fått syn på något litet kryp




Det fanns mycket intressant att titta på, nyfiken som han är


...spännande dofter fanns det också














Robban körde sedan till den stora hundrastgården. Albin blev jätteglad över att kunna springa lös där inne














Nästa stopp blev intill hamnen. Ett av världens största fartyg, Regal Princess ligger ankrat här idag







Nu är Albin trött och vill hem









Runda vid småbåtshamnen innan kvällsmaten





Vattnet är helt stilla











Nu är vi mätta och belåtna ...



Albin ligger utslagen på Robbans säng



Jag har gömt mig bakom kuddarna för jag vill vara i fred










Det är fullmåne. Starka drifter är igång och man kan ha svårt att behärska sina känslor, vilket kan leda till våld i extrema fall. 

En bra tid att ägna sig åt meditation och drömtydning. Månskenspromenader kan bli romantiska.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar