"Twingly statistik"

tisdag 10 maj 2016

Vidrigt varmt....skugga...





Det var riktigt varmt redan under morgonrundan som vi gick vid halvåttatiden. Matte laddade först två maskiner med tvätt innan vi gick ut..Det är ju tisdag och därmed tvättdag...


Morgonrunda längs småbåtshamnen


Vattnet var lugnt och stilla...







Ett par timmar senare blev det olidligt hett.....



Vi stannade till en stund så fort vi kom in i lite skugga




Även om jag mår dåligt av värmen så verkar faktiskt Albin må ännu sämre




En bjäbbig liten hund passerar förbi





Albin är lite lustig för samtidigt som han äter gräs.....




....så sprätter han med bakbenen





Robban ska försöka få en bra bild av Albin men han är inte så förtjust i att bli fotograferad




Bilden som Robban tog












Ute på rastrunda innan kvällsmaten. Puh, fortfarande varmt...


Skönt med skugga




...så att vi kan vila en stund och hämta andan








Den här plötsliga värmen har gjort att naturen och växtligheten har exploderat den senaste veckan. Matte nyser i ett och ögonen rinner hela tiden

















Både Iris och Leo är lugnare än vanligt. Värmen tar väl på krafterna på dem också....


... retstickan Iris  har snott platsen på soffryggen som Leo brukar ligga på. Iris har aldrig legat där förut vad jag vet men hon tar varje chans till att härmas eller retas....



...och Leo snodde min favoritplats i den andra soffan och honom flyttar man inte på



Här ligger jag och vaktar min nalle men ingen tycks bry sig....



Albin har lagt sig i skuggan på balkongen




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar