"Twingly statistik"

fredag 27 maj 2016

Trist dag...promenader i regn...trött





Vilken otroligt trist dag, regn och åter regn. Jag hade kunnat ligga i soffan och sovit hela dagen men det fick jag förstås inte. Jag blev faktiskt tvingad att gå ut på de obligatoriska promenaderna...



Vi fick syn på Robban som gick till garaget. Han skulle åka till sjukgymnasten

















Usch, gillar inte alls det här regnandet




Kan vi inte gå hem?



Inte ens ekorren fanns i sitt vanliga träd




Albin tycker att jag är långsam av mig





Barnen tycks inte bry sig om att det regnar, för övrigt var det folktomt ute och det förstår jag....


Och vad ska Albin göra nu?


Jo, springa runt på grässlänterna som vanligt trots att regnet vräker ner...
















Vid femsnåret klarnade det upp en stund.....



Det här gräset var riktigt gott...



...det tyckte Albin också



Albin tittar långt efter en schäfer som passerade förbi oss. Först fick Albin ett mindre utbrott men han lugnade sig snabbt



Strax efter fick han syn på en golden och då visste han inte riktigt hur han skulle bete sig men på grund av avståndet behöll han lugnet även om han ser lite spänd ut...












Passar på att gå ut på balkongen medan det är uppehåll i regnandet. Många hundar passerar förbi så det är ganska kul att sitta här....

Matte har lagt ett regnskydd över balkongmöbeln. Leo älskar tydligen att ligga därunder. Igår stängde faktiskt matte ut honom eftersom hon inte visste att han hade gömt sig där. Till slut saknade hon katten och letade efter honom överallt. Det var Robban som till slut hittade honom. Leo blev sur när han bar in honom för han låg tydligen och sov skönt på soffdynan med skydd omkring sig.








Nu väntar jag bara på kvällsrundan. Hoppas för allt i världen att vi inte kommer i säng lika sent som igår för usch så trött jag var. Jag trodde att matte aldrig skulle lägga sig. Trots att hon är kvällstrött så kunde hon inte slita sig från boken som hon läste utan hon var bara helt enkelt tvungen att läsa ut den. Tydligen en bladvändarbok...



Stora små lögner är en roman om vänner, mammor, döttrar, nya fruar och före detta män. Den handlar även om mobbing, våld och andra mörka sidor i livet. Den är skriven med humor och värme och är svår att lägga ifrån sig.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar