"Twingly statistik"

torsdag 26 maj 2016

Inköpsrunda...regn..gräs....sand






Kollar in den ilskna schäferblandisen som fick ett utbrott under morgonrundan. Helt otroligt som hon låter...Jag tycker faktiskt synd om henne..

Matte hade tvättstugan i morse med femtielva nerkissade handdukar igen. Hon passade på att tvätta lite av sina egna kläder också. 


Matte rensade klädkammaren igår. Hon lämnade en kasse full med kläder som hon aldrig  använder till klädinsamlingen. Bättre att någon annan kan använda dem än att de tar plats här sa matte när vi gick för att lämna ifrån oss kläderna. Tror säkert att hon snart kommer att lämna ifrån sig några till...










Robban hade tid hos sjukgymnasten kl 10 men när han kom dit visade det sig att han var sjuk och kliniken hade glömt att meddela det. Robban fick ny tid i morgon men så typiskt att  han har skitont i ryggen idag. Dessutom går hans högkostnadskort ut idag så i morgon måste han betala de 200 kr som varje besök kostar. Lite retligt...

Robban kom och hämtade oss för matte skulle på en inköpsrunda, Ica Maxi, DollarStore och Djurboden. Först åkte vi och kastade en massa förpackningar i sopcontainrarna. Hela baksätet var fullt med både sopor och tomflaskor.



Robban tog en rastrunda med oss innan vi hoppade in i bilen, eller hoppa och hoppa? Albin hoppar glatt in....



...medan jag låtsas koncentrera mig på något annat. Robban fick lyfta in mig som vanligt....










Vi kom ju hem så småningom och nu hade regnet tilltagit. Det har regnat mest hela dagen allt från duggregn till riktiga skurar men jag tror att stormvindarna var värst åtminstone tyckte matte det...



Den där garageluckan är lite läskig tycker jag




Vi gick iväg på en promenad



Den här lilla fågeln gick precis framför mina fötter en lång stund. Han var inte ett dugg rädd. Oftast brukar de flyga iväg när jag kommer för nära men inte den här. Lite lustigt var det....



Så gott med gräs. Matte undrade om jag verkligen skulle äta av gräset som Albin nyss pinkade på men jag sorterar bort de stråna?





Albin får alltid fnatt när han springer i sand. Han blev fullkomligt galen när Robban tänkte kolla lite närmare på redskapen på utegymmet som de håller på att bygga....



Lite läskigt var det när Robban provade det stora och tunga redskapet



Bäst att hålla sig lite på avstånd ser Albin ut att tänka









Nu är jag trött och tänker vila fram till kvällsrundan
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar