"Twingly statistik"

måndag 7 augusti 2017

En dag med matte....




Efter morgonrundan tog Robban Albin med sig och åkte till Nynäshamn. De har varit där hela dagen och jag vet inte hur sent det blir innan de är här igen. Det har alltså varit lugnt och skönt här hemma....















Det var länge sedan jag stod uppbunden utanför Ica men matte behövde handla. Matte äter ju äggröra med bacon och grönsaker till frukost varje morgon och nu var baconet slut.

Matte fick ta med sig ett extra koppel för det går inte så bra att binda upp mig i kopplet som sitter på joggingbältet som hon måste använda då hon går med kryckorna.

Jag fick stå här en bra stund för snett över vägen ligger biblioteket och matte skulle dit in också. Hon skulle låna en bok som en väninna hade tipsat henne om eller rättare sagt så skulle hon låna två böcker men den ena var det kö på så den fick hon boka.








När vi kommer hem så envisas matte med att vi skulle ta en längre promenad på en gång eftersom hon i alla fall var i farten så det vara bara att vända och gå ut igen. Jag hade absolut ingen lust men hade förstås inget val.....



När matte skulle plocka upp efter mig lyckades jag ha omkull båda kryckorna som stod lutade mot trädet...




Det var bra folktomt ute och inga hundar syntes till trots skönt väder






Äntligen hemma





Jag är lite sur för jag får ingen lunch längre och det för att jag bantar. Nya mattider är frukost klockan nio och kvällsmat klockan 17, fast i morse fick vi frukosten tidigare eftersom Albin skulle iväg med Robban....









För övrigt har det varit en mycket lugn dag. Matte har mest suttit på balkongen och läst.....





Jag gjorde en kort visit där ute....



...det doftade gott matos från grannen och det blev jag ju inte mindre hungrig av






Nej, jag tog en tupplur inne på golvet i stället i väntan på kvällsmaten









Matte och jag ska snart gå en rastrunda så att hon hinner in till matchen Djurgården - Malmö, en match som matte gärna hade sett på plats. Nu tror hon att DIF får det väldigt svårt mot serieledarna med två av sina viktigaste nyckelspelare borta, Jonas Olsson och Magnus Eriksson. Den ena skadad och den andra avstängd. Hoppas i alla fall att de övriga i laget kämpar på...












Idag är det fullmåne och dessutom partiell månförmörkelse, alltså en bit av månen hamnar i jordens helskugga. 
Starka känslor kan vara i omlopp och var beredd på oväntade händelser både på gott och ont. Om två veckor är det nymåne och därtill solförmörkelse så hela augusti månad blir en laddad och energifylld månad. Plötsliga oväntade möten, händelser och chanser kan dyka upp när du minst anar det. Det gäller att våga göra förändringar. Tiden är som gjord för romantik, fester och sammankomster.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar