"Twingly statistik"

tisdag 1 augusti 2017

Rolig utflykt.....




Robban skulle skjutsa matte till butiken för hon behövde kuvert och frimärken. Det slutade med att vi gjorde en  bilutflykt på småvägar långt ute på bondvischan....








De här stora och konstiga djuren glodde nyfiket på oss






Vi stannade till vid Hjälmare Docka




...vid gästhamnen






Det var väldigt varmt i solen. Ingen skugga någonstans...




Robban tog en fika och matte som fortfarande mår illa och har ont i magen men i alla fall mår bättre än igår nöjde sig med en Loka...



.......och vi fick vatten. Så gott i värmen





Efter fikapausen tog vi en promenad längs kanalen




Skönt, här är det lite skuggigt









Jag vill inte gå upp på någon brygga



.....det finns massor av intressanta dofter här



Albin tyckte att det var spännande med slussen och vattnet som forsade ner. Jag är inte så intresserad av vatten....





Hit kommer vi att åka flera gånger tror jag....












Vi har nyligen kommit in från en rastrunda innan kvällsmaten. Robban skällde ut en fyllkärring som satt och kissade på marken tätt intill skolan. Hon tyckte inte att han hade med det att göra men hon fick sig en ordentlig tillsägelse av honom ändå. Hon kunde väl ha gått in i skogsdungen bredvid i stället kan man tycka....

Hon var väldigt otrevlig så jag ställde mig framför Albin för att skydda honom ifall något skulle hända men Robban gick vidare med oss....









Robban börjar nästan bli trött på att jag ska stanna överallt för att undersöka dofter....Har hittat hur många som helst idag





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar