"Twingly statistik"

onsdag 2 augusti 2017

Promenader....ursäkter....



Robban har tagit de vanliga promenaderna med Albin och mig idag men så fort de var klara tog han Albin med sig hem till Lenas föräldrar och deras trädgård. Så de har pendlat fram och tillbaka....



Albin vill gärna lägga sig inne i buskaget för skydd mot sol och värme.




...det gick väl lite si så där




...hur som helst så älskar han att ligga utomhus och filosofera




Han är bunden i en riktigt lång lina så han kan kuta runt på hela tomten





Han undrar nog vad Robban pysslar med?












Varje gång som Robban ska gå ut med mig så hittar jag på tusen ursäkter för att slippa för jag vill inte gå ifrån matte. Antingen börjar jag att leka med något av mina mjukisdjur eller så måste jag dricka vatten och det gör jag länge eller så jagar jag Iris eller något annat viktigt som jag kan komma på. Robban bara suckar och det slutar med att matte måste säga till mig........

Idag har inte matte varit utanför dörren. Gårdagens utflykt var inte bra för diskbråcket och så har hon haft stans huvudvärk hela dagen. Vi har varit uppe ända sedan sex i morse för då orkade inte matte ligga kvar i sängen. Så fort matte öppnar sovrumsdörren så kommer katterna inrusande som ett jehu. Leo skriker som en galning efter mat så det finns inget annat att göra än att lämna sovrummet. Jag brukar lägga mig i soffan i stället och ligger där tills Robban kommer klockan åtta och går morgonrundan med oss...Jag lovar att jag sedan har bråttom hem till frukosten.....


Sov så skönt ända tills katterna förstörde det hela... 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar