"Twingly statistik"

tisdag 15 augusti 2017

Lång morgonrunda....minisemester...Iris...duva



Robban tog en extra lång morgonrunda med oss i morse innan han och Albin skulle iväg på en minisemester i tre dagar.



Alltid intressant att gå i nya områden




Albin blev intresserad av några arbetsfordon som förde ett himla oväsen enligt min mening




Det var länge sedan jag gick den här vägen















På väg mot Skara. Nu var det förstås inte bara Robban och Albin som skulle dit utan ett stort gäng. Lena och hennes två döttrar, hennes son och hans kompis samt goda vänner med son och hund, en collie/tervuerenkorsning som tydligen är jättesnäll. Hela gänget åkte i tre bilar.....





....men Iris ville inte släppa iväg Albin när hans grejer var nerpackade. Hon la sig på hans sele och vägrade gå därifrån. Robban fick lyfta bort henne till slut









Matte och jag har varit ute på ett par kortare promenader......



Vi fick stå i lång kö innan matte kunde köpa sina ägg. Det var rätt så tröttsamt så jag la mig ner. Det doftade så gott för de säljer nybakat bröd också så jag blev förstås hungrig men inte sjutton fick jag något.....




Vi tog en sväng runt den nybyggda skolan. Rätt som det var kom en stor lastbil körande på gångvägen så jag blev lite orolig men den vek av i tid....

När vi närmade oss hemmet så var jag lite olydig. En duva spatserade framför mina fötter som om den ägde hela världen. Jag tänkte sätta fart på den men matte blev inte glad eftersom jag höll på att dra omkull henne. Jag hade glömt bort att jag satt fast i joggingbältet i midjan på henne.










De har tydligen kommit fram till Skara för Robban skickade nyss ett par bilder.....



Albin på rastrunda





Lena och Albin. Tror att de sitter utanför lägenheten de ska bo i. Är det någon som behöver semester så är det Lena för hon jobbar jämt så vi får hoppas att det blir skapligt väder.

Robban skrev att Albin är lugn och avslappnad och han har ätit och druckit och det känns ju skönt. Albin kan/vill inte äta om han är stressad.












Om en timme ungefär ska matte och jag gå en lite längre kvällspromenad än vad vi brukar. Nu när det är skönare ute...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar