"Twingly statistik"

torsdag 3 augusti 2017

Vakthund....engagerad läkare




Robban ropar på mig för att vi ska gå ut men nu vill jag leka med mina mjukisar....Som vanligt fick matte säga till mig..

Vi följde med Robban till en bilverkstad. Han misstänker att hjullagret på höger fram är trasigt så han ville att de skulle kolla upp det. Prognosen är att det funkar ett tag till men att han måste snart byta ut det också. Han har bytt två av de övriga tidigare och snart har han väl bytt ut det mesta på den här bilen....

Efter verkstadsbesöket fick Albin och jag vara ute i trädgården medan han spolade av den dammiga bilen....




Jag håller koll på omgivningen. En karl som gick för nära staketet fick sig en ordentlig åthutning av mig. Robban sa att jag inte alls måste vakta tomten och Albin fattade inte alls varför jag blev så arg.....












När det var dags för eftermiddagspromenaden så låtsades jag inte höra att Robban ropade på mig. Inte förrän matte sa till mig att gå ut i hallen så gjorde jag det.

















Robban talar om för Albin att han får stanna här och äta kvällsmat. Själv är han bjuden på middag hos Lenas föräldrar och kommer sedan tillbaka till kvällsrundan....














Matte och Albin är ute på balkongen medan jag föredrar att vara inomhus
















I morse ringde mattes husläkare och hörde sig för hur det gick med medicineringen? Matte talade om att hon inte kan äta den på grund av ett fruktansvärt illamående som inte alls vill gå över så hon tar inte medicinen längre. Hon hade tänkt ringa honom själv i förra veckan men glömde sedan helt bort det. Han sa att han skulle skriva en remiss till smärtkliniken i Västerås.

Tio minuter senare ringer han igen. Nu hade han fått svaret från reumatologen som hon var hos för tre månader sedan. Den läkaren vill att matte ska röntga höfterna och knäna så nu skrev han remiss till röntgen också.

Matte säger att det var väldigt länge sedan hon träffade en läkare som är så engagerad i henne som patient som hennes nuvarande husläkare är och med tanke på hur många läkare som hon har träffat på så har hon ju lite att jämföra med.

Nu får man ju bara hoppas att regeringen inte saboterar privatläkarmottagningarna pga deras idiotiska förslag och politik så att duktiga läkare och välrenommerade kliniker blir kvar...De behövs verkligen....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar