"Twingly statistik"

söndag 29 juli 2018

Aptit.....värsta åskovädret....lugnande bandage




Leo har fått tillbaka aptiten. Matte tror att den smärtstillande medicinen har en del i det samt att han får sitt favoritfoder.








Iris gillar ju också det fodret så för att hon ska få något i sig så får hon äta på annan plats för annars snor Leo all mat från henne. Nu får de bara det här fodret på morgnarna. 
Övriga måltider äter de Friskies samt Royal Canin torrfoder har de alltid framme.











Hur som helst så åkte vi till Eskilstuna för att köpa fler förpackningar av Royal Canins blötmat eftersom matte är rädd att Leo slutar att äta igen om han inte får det fodret på morgnarna. Han sitter utanför sovrumsdörren och skriker efter mat varenda morgon. Även om det är mycket irriterande så är matte glad att han äter igen.


Framme i Eskilstuna




Iväg på rastrunda




Det är oerhört kvavt



Precis när jag ska dricka vatten så hör jag att det åskar på avstånd





...så jag hoppar självmant in i bilen. Något jag aldrig annars gör













Precis när vi kom hem brakade rena rama åskovädret ut. Trots att jag blir stressad kan jag äta upp lunchen men det  snabbt som ögat. Albin matvägrade. Matte brukar säga, att det dag som jag inte äter så måste jag vara allvarligt sjuk för jag har aldrig tackat nej till mat...


Åskan tilltar så efter måltiden får jag panik





Robban satte på mig ett lugnande bandage, ett så kallat Half-Wrap som jag brukar få ha på mig på nyårsafton. Trycket av bandaget har en lugnande effekt på mig. Så från att ha sprungit runt och flåsande irrat omkring så kunde jag nu lägga mig på mattan och slappna av något....

Alltså åskovädret höll på från klockan tolv till 15-tiden. Och snacka om att det blixtrade jättemycket. Det var riktigt läskigt. Strömmen bröts här men kom snart tillbaks igen




När det åskade och blixtrade som värst och precis ovanför oss fortsatte Iris i lugn och ro att käka sitt torrfoder. Den katten verkar inte bli rädd för någonting...



Leo såg inte speciellt orolig ut han heller




...och inte Albin heller. Det var väl när de värsta knallarna och blixtarna kom som han blev lite orolig













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar