"Twingly statistik"

torsdag 19 juli 2018

Leo.....kylmatta....dusch....tänder





Leo har varit hos veterinären idag och tagit blodprover för att kolla njurar, lever och sköldkörteln. Dessutom undersöktes munnen och det ser ut som ytterligare en tand eventuellt måste tas bort. Det är vanligt på äldre katter och vissa raser är mer drabbade än andra. Han var så otroligt duktig och samarbetsvillig trots ganska så krävande undersökning och provtagning. Han fick ett tufft kamouflagefärgat bandage runt benet.

Först skulle Robban hålla i honom medan han undersöktes men han accepterar bara att matte gör det. Han är inte så social utan en riktigt mattekatt även om han inte är lika klängig på henne som Iris är. Leo vägde bara 3,4 kg nu. För ett år sedan då han också led av anorexia och hade magrat vägde han 4,4 kg så han har gått ner 1 kg sedan dess. Inte bra!











Matte köpte en kylmatta på djurkliniken till mig. De är ju slut överallt annars. Albin har redan en som ligger i bilen..



Albin fick låna min kylmatta på balkongen




...först vara han lite tveksam men så småningom la han sig ned men han komma in på eftermiddagen då det bara blev varmare och varmare. Robban kom och tog in honom i duschen för att svalka av honom och det gillade han. Jag blev livrädd över att jag också skulle behöva duscha men det slapp jag tack o lov













Vi gjorde en tur till apoteket för matte skulle köpa Resorb, vätskeersättning. De var helt slut på Ica men det fanns tack o lov ett par förpackningar kvar på apoteket....













Oj, vad hör jag? Regnstänk på fönstren.  Kan väl aldrig vara sant? Det var länge sedan. Även om jag hatar regn och att bli blöt så behövs det nu när det är så torrt och varmt och jag hoppas att det kommer till alla bränderna i landet....Det blev bara en skur tyvärr för nu har det redan slutat att regna igen











Veterinären ringde om provsvaren. Alla proven var bra, till och med bättre än för ett år sedan. Då är det säkert tanden eller tänderna som spökar. Nu ska han få smärtstillande ett tag framöver för att se om han äter bättre. Matte ska beställa ny tid när veterinären är tillbaka från semestern som börjar i morgon. Det finns inte många veterinärer som kan behandla tänder tyvärr...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar