"Twingly statistik"

tisdag 24 juli 2018

Skogen....hett....rotfrukter...





Skogspromenad i morse igen innan det blev för varmt ute



Vilopaus

Idag mötte vi hur mycket folk som helst i skogen. Jag har aldrig sett så många här förut men de har väl också insett att det är skönare i skogen än på stadens gator. Det konstiga är att vi mötte bara en enda hund, en gammal lagotto som jag inte har sett tidigare




...och jag håller koll på fåglarna som vanligt medan Albin har andra intressen




Nu kommer ett gäng människor som ser ut att vara lite skraja för hundar så vi väntar tills de har passerat förbi.











Idag har det varit olidligt hett, 33 grader och nu klockan sju är det fortfarande 30 grader. Ingen av oss orkar göra något, knappt att vi ville gå ut på rastrundorna....











Vid lunchtid kom två gubbar från hyresvärden. Du skulle ha en ny brandvarnare, sa de och monterade upp den. Matte har inte beställt någon men hon tackade och tog emot så nu vet hon att den här fungerar i alla fall. Hon har aldrig kollat den gamla....














Idag lagade matte ugnsbakade rotfrukter med kabanosskorv till middag. Albin och jag fick rotfrukterna som blev över i vår kvällsmat. Så himla gott! Till och med Albin käkade upp allt och lämnade ingenting kvar till mig. Korven är för stark för oss hundar så den får vi inte äta. Förresten blev det inget kvar av den...













Både Albin, jag och Iris ligger nu helt utslagna...



Leo håller matte sällskap vid datorn












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar