"Twingly statistik"

onsdag 25 juli 2018

Riktigt medtagen av värmen.....våt handduk




Det var redan 27 grader i morse när vi gick skogsrundan. 




Trots att vi gick sakta och höll oss i skuggan...




...och vi drack en massa vatten så blev jag klart medtagen av värmen. När jag hoppade ur bilen hemma så ville inte bakbenen bära mig. 




Robban lyfte direkt in mig i duschrummet och gav mig en svalkande dusch. Och så drack jag ännu mera vatten....

Under resten av dagen har vi bara tagit korta rastrundor och nu vid kvällsrundan blev Robban orolig för han såg att jag knappt orkade gå. Det är fortfarande 33 grader så det är superjobbigt med värmen och luften står helt stilla till råga på allt.....

När vi kom in sa matte att jag måste ha en våt handduk på mig men det gillar jag inte alls 





Snälla matte, jag vill inte ha en blöt handduk på mig men hon säger att jag måste ha den en stund till.....Lydig som jag är så gör jag som hon säger......



Robban försökte få Albin att ha mitt kyltäcke på sig ute på balkongen men den hunden totalvägrar att ha någonting överhuvudtaget på sig....

Hur som helst har matte bestämt att vi skippar skogspromenaden i morgon och bara tar mycket korta rastrundor eftersom det ska bli lika varmt då. Jag ska få ha kyltäcket på mig på rundorna, säger hon. Som vanligt har jag väl ingen talan men jag hatar att bli blöt!







Förutom skogspromenaden i morse har matte varit så gott som helt utslagen. Hon blev tvungen att avboka sjukgymnastiken idag igen och det fortfarande på grund av extremvärmen. Eftersom det sedan bara är en gång kvar så avbokade hon nästa onsdag också så av sex träningspass så har hon bara kunnat vara med på två men de tyckte också att hon skulle ta det lugnt nu. Matte gör förstås sina övningar här hemma i den mån hon orkar. Det hon missar är ju träningsredskapen...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar