"Twingly statistik"

onsdag 18 juli 2018

Hundglass....foton....katt




Idag fick Albin och jag en varsin hundglass. Jag har inte ätit det tidigare men det har Albin gjort. Det var jättegott! Jag fick älgsmak....




......och Albin fick leversmak












Det var inte fullt lika varmt idag men tillräckligt, 29 grader


Försökte lägga mig på de svala stenplattorna under öppna spisen men jag var lite väl tjock för att komma under helt...





Matte säger att Iris är smartast av oss djur. Hon la sig på en stol inne i Albins rum där persiennerna är neddragna och gardinerna fördragna så det blir det svalaste rummet i bostaden....Där låg hon större delen av dagen...




...medan Albin envisas med att ligga ute på balkongen













Matte är oerhört irriterad på Postnord och har varit länge efter flera trasiga förpackningar. Idag kom förstoringarna på de foton som vi tog hos hundfotografen. Trots en hård och stabil förpackning så har Postnord lycktas knyckla till förpackningen så att långsidorna på fotografierna blev skadade. Nu pratade matte med företaget som hon beställt dem av för att det hade blivit ett fel på fakturan. Hon berättade om den skadade försändelsen. Företaget skickar nya foton trots att felet inte beror på dem. Fin service!














Vi har precis kommit in från kvällsrundan.  26 grader och väldigt kvavt



Ett par flickor är ute och rastar sin katt. Jag undrade just vad det var för något de hade i kopplet? När flickorna fick syn på oss lyfte de upp katten precis som om de trodde att vi skulle käka upp den men varken Albin och jag bryr oss om främmande katter...


Och här har Albin fått syn på den stora och vackra schäferhunden som han inte gillar













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar