"Twingly statistik"

måndag 23 juli 2018

Skogen....asfalt.....vila...




Skön skogspromenad i morse igen




De väntar på att jag ska bli klar med mina toabestyr



Kollar in två lösspringande colliehundar inne i skogen. De verkar väldigt lydiga i alla fall...



För övrigt såg vi inte till en själ. Det var jättetyst ute....



Undrar om Albin letar efter korv? Det finns ingen kan jag tala om













För övrigt har det bara blivit korta rastrundor under dagen. Vi undviker att gå på varm asfalt, trottoarer och gångvägar för att skydda tassarna mot det varma underlaget så vi håller oss till gräsmattor och grusgångar i den mån det går.

Men ingen av oss orkar göra så mycket mer än att vila...




Albin slappar på sitt favoritställe.....





...och jag på mitt






...och Iris på sin favoritstol nu i värmen




...men Leo har rantat runt lite överallt och inte alls vilat lika mycket som han brukar. Han verkar piggare nu när han får smärtstillande. I morse käkade han upp både sin och Iris goda blötmat...









Matte gillar inte heller värmen. Hon svettas så mycket så hon får duscha två - tre gånger om dagen...

Idag slapp i alla fall jag duscha och det är jag tacksam över...









Inte orkar matte laga eller äta någon mer avancerad mat nu heller så efter att ha käkat sallad i tre dagar, i fredags kasslersallad, på lördagen korvsallad och igår tonfisksallad så lagade hon pyttipanna idag för att få lite mer variation...




....men hon gjorde en ny krusbärspaj med vit choklad och mandel också. Det är gott med vaniljglass till, säger hon





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar