"Twingly statistik"

onsdag 20 juli 2022

Korta promenader o rastrundor...32 grader...

 


Ute med matte på morgonrundan som blev betydligt längre än vanligt. Eftersom det skulle bli riktigt varmt under dagen tyckte matte att det var bäst att ta en längre runda redan då. Robban hann inte komma hit i morse, eftersom han skulle fixa i ordning tonfisksalladen till lunch


Det var varmt redan då, 27 grader men det fläktade skönt



En hundägare kom med fem hundar, varav en golden som gick lös men de uppförde sig fint allihop. Inte så konstigt när jag såg att de fick godis. Det får aldrig jag, så orättvist...






Det var full fart på grävmaskinerna när det var dags för Albin att ta sin runda..Han fick också gå en längre promenad, även om det var svårt att hitta framkomliga gångvägar..



Han har fått span på en stor svart lurvig hund. Hundens husse försökte få sin hund att sitta ner men den ville tydligen inte det...



Lite gräsätande fick han tid till också....






Vid 11.30-tiden fick Albin ta en mycket kort rastrunda



...och som vanligt la han sig fort ner på marken i skuggan





Och så var det min tur. Jag ville förstås gå till caféet men det fick jag inte som vanligt




Jag fick ta samma rastrunda som Albin hade gått








Albin har tillbringat dagen ute på den heta balkongen. Matte klarade knappt av att hänga upp tvätt där ute...Och hon går inte ut överhuvudtaget mer än nödvändigt i värmen.



Det är betydligt skönare i soffan mittemot golvfläkten


....men ibland föredrar jag stenplattorna under öppna spisen



Iris ligger på sin karmstol som står intill luftrenaren i sovrummet och som också blåser skönt



Robban ringde vid 16-tiden och undrade hur vi mådde i värmen? Nu är det 32 grader. Själv höll han på att avlida vid stekbordet. Det var beställningar på korvar, hamburgare, entrecote, biff och jag vet inte vad? 

På onsdagar (och även lördagar) är det  grillkväll mellan 16-21, så han lär vara ganska så mör efter dagens arbete.

De har livemusik från kl 18.00 på grillkvällarna om vädret tillåter, av Lasse som är en erkänt duktig och erfaren musiker. Han spelar blandad musik...Mycket uppskattat!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar