"Twingly statistik"

måndag 25 juli 2022

Promenader...regnskurar....


Ute på morgonrundan....


Matte tycker att det är lite onödigt att jag måste göra mina toabestyr nere i slänten, eftersom hon har svårt att både gå och böja sig ner när hon måste plocka uppefter mig...





Albin har fått vittring på en liten hund som försvann bakom buskagen...



Han fick följa med matte till caféet i morse, då hon skulle hämta underlaget till statistiken...Han blev förstås jätteglad när han fick hälsa på både Lena och Robban...





Nu vill de har en mer utförlig statistik, så det tog matte hela dagen innan den var klar, med avbrott för våra promenader förstås

Hon glömde att ta fram något att äta ur frysen, så hon tog en hamburgare med pommes frites när hon överlämnade statistiken på caféet.





Ett gäng med småbarn kom rusande och frågade om de fick klappa hunden? Matte sa nej som vanligt, eftersom Albin inte hade varit så pigg på det...




En stor svart lurvig hund skällde vilt och sprang fram och tillbaka inne på en tomt när den fick syn på Albin. Vi får hoppas att den inte hoppar över staketet, tänkte matte...Det gjorde den inte...






Nu börjar det att regna också. Det slapp Albin...



Nu vill jag hem så fort som möjligt...





Albin ute på sin eftermiddagspromenad. Nu regnar det igen men det är ju inget som han bryr sig om. Det kommer skurar lite då och då...



Albin spanar in en stor rottweiler. Honom vill han nog inte mucka gräl med, kan jag tänka mig...






Självklart har regnet tilltagit när jag skulle gå min promenad. Inte skönt alls






Albin ligger och lyssnar på när regnet smattrar mot balkongräcket. Han är lite osäker på om han ska vara kvar ute på balkongen eller komma in till oss...







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar