"Twingly statistik"

fredag 22 juli 2022

Orolig sömn..promenader....regn och åska....

 






Varken matte eller jag sov så mycket i natt. Matte hade öppnat sovrumsfönstret på glänt för att det var så varmt. Vid tvåtiden vaknade vi av gap, skrik och tjafs ute på torget. Det lät som om det var barn i unga tonåren. Vad gör de ute mitt i natten? Vid tretiden fick matte nog och stängde igen fönstret. Då upptäckte hon att luftrenaren också hade lagt av. Hon fick inte igång den igen. Den hade väl fått värmeslag. Det var riktigt varmt och klibbigt i sovrummet.

Nu funkar luftrenaren igen. Den behövde tydligen lite vila bara....






Jag tyckte att det var riktigt skönt väder ute på förmiddagen, 20 grader och mulet med tanke på kontrasten från igår. Matte tyckte att det blåste för hårda vindar för att det skulle vara skönt...




Vi kunde ta den vanliga långpromenaden med några omvägar pga markarbeten och hinder...



Det doftar mat från huset där borta känner jag..Det är absolut inge något fel på mitt luktsinne






En konstig mackapär åker rumt på fotbollsplanen men det är ingen robotgräsklippare. Undrar vad det är?



Det här var mycket intressant. Pälshår från en ljus långhårig hund ligger utspritt på marken...






Det blev en varsin längre promenad vid 14-tiden också


Det grävs lite här och lite där och lite överallt



Ja, det är tröttsamt med två långpromenader med endast några timmar emellan, även om Albin gillade väderleken...




Jag var lite tveksam till att gå ut när det var min tur, för jag kände att det var oväder på gång


Vi skulle förbi sopcontainrarna med plastförpackningar och kartonger. Vi var inte ensamma där precis, så jag fick sitta en bit ifrån alla bilar, borta vid klädinsamlingarna...


En hund skällde ilsket på mig från bilen som passerade förbi..Så onödigt kan man tycka...



Vi hann precis hem innan helvetet bröt loss. Ösregn, åska och blixtar



Iris undrade varför jag satt inne i duschen? Hon vet ju att jag frivilligt inte går dit in annars. Hon bryr sig inte om att det åskar och blixtrar oroväckande. Ärligt talat verkar hon inte reagera på  någoting...

Matte gav mig en tablett Aptus Relax. Den har faktiskt en lite lugnande effekt....





Carina hade bakat en blåbärspaj på caféet. Matte fick en bit och hon tyckte att den var riktigt god.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar