"Twingly statistik"

söndag 24 juli 2022

Läskig vittring....promenader...entrecote

 



På morgonrundan fick jag vittring på något riktigt läskigt



Jag blev så rädd så att jag bara skakade....Matte fattade ingenting för det var helt tyst ute. Jag fick jättebråttom hem.....





Albin fick gå samma runda. Han blev inte rädd men nosade jättelänge runt omkring på just den platsen där jag blev så rädd... 




Albins långpromenader har mest sett ut så här under helgen


....lite gräs måste han också äta



...gärna lite vid varje lyktstolpe



Jaha, nu var det krossat glas här igen. Det blev att ta en omväg hem...


Albin har skött sig utmärkt bra vid alla hundmöten




Det här var intressant...



Där kommer den gråa storpudeln. Han är i alla fall inte lika hysterisk som den vita...


Och här blev jag utskälld av de två dvärghundarna





Det var riktigt varmt mitt på dagen idag, inte minst på balkongen men Albin la sig i solen ändå....


....medan jag föredrog de svala stenplattorna under öppna spisen





Igår kväll var matte och käkade grillad entrecote och potatisgratäng på caféet. Robban grillade och han hade att göra hela kvällen. Carina hade gjort potatisgratängerna. Matte tyckte att det var riktigt gott...och trevligt med livemusik...


Och det bästa var att matte hade med sig en skiva entrecote hem och som Albin och jag fick dela på idag....Supergott!





Tingeling är klar för hemresa

Carina var tvungen att åka hem idag för hon måste hämta sin son och hans sambo på Arlanda i kväll. Eftersom hon har sonens bil, så hade hon inget val. Hon tycker att det har varit jätteroligt att jobba på caféet, så hon kommer tillbaka så fort hon kan. Hon har semester i ett par veckor till. Till och med kunderna ville att hon skulle vara kvar. Hon vet inte om hinner få sin egen bil lagad men på något vis tar hon sig hit. 



Just nu pågår toppmatchen Häcken - Djurgården. Efter första halvlek står det  1-0. Häcken gjorde mål på straff men DIF har haft övertaget och varit starkaste laget hittills, men det är ju målen som räknas.

Och nu gjorde DIF mål 1 - 1 alltså...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar