"Twingly statistik"

tisdag 26 juli 2022

Långpromenader.....Albin....korv

 


Nu är jag helt uslagen efter dagens promenader som matte har tvingat mig att gå

Robban åkte och hämtade Carina i Stockholm. Han tog med sig Albin. De åkte 09.30 och var här hemma igen kl 13.15, så det gick ju snabbt. Hon har inte Tingeling med sig denna gång. Hennes son, mattes barnbarn, och hans sambo ska passa katten hemma hos sig under tiden som Carina är här och jobbar på caféet.

Självklart hade det kommit jättemycket kunder under den tiden Robban var borta, så det var minst sagt stressigt när han och Carina kom, trots extrainsatt personal. De var efterlängtade alltså. 

En person hade varit inne och frågat efter Carina tidigare på förmiddagen. Troligen en arbetskollega på genomresa. 






Det doftar god mat från skolans kök....



Och här blev det stopp. Nu måste vi ta en annan väg igen...



Här brukar vi aldrig gå...



Det kommer en liten hund bakom oss. Den gillar tydligen inte att jag går här...



Och nu får jag gå i snigelfart igen. Tre personer i bredd, barnvagn och litet barn på trehjuling kan man ju inte passera förbi...




Matte tvättade sängkläder, överkast och handdukar. Eftersom hon inte orkar kånka ner all tvätt, så ställde hon tvätten i hissen och gick ner och tog emot den i källaren. Hon vågar inte riskera att hissen stannar, eftersom hon inte orkar eller kan stå lång stund åt gången. 




Jag blev tvungen att gå ytterligare en långpromenad, trots att jag försökte ta genvägar hem flera gånger. Vi har haft skönt väder, 19 grader, vilket jag tycker är lagom...





Matte hämtade Albin. Här väntar de på att Robban ska hämta matskål och vattenflaska ur bilen. Matte hade förstås skickat med mat och vatten till Albin...



Han fick en långpromenad direkt....





Robban och Carina hade stannat till vid Sorunda korvfabrik, där Robban hade köpt Sorunda Rak falukorv. Nu kommer de att sälja korvburgare också. De innehåller: Falukorv, stekt ägg, bacon, ost, isbergssallad, bostongurka, tomat, lök, senap och ketchup. Serveras antingen med bara bröd eller med pommes frites också.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar