"Twingly statistik"

måndag 18 juli 2022

Långa promenader...fjärilar...regn


Ute på morgonrunda med matte. Robban hade inte tid att komma hit i morse, för han skulle fixa "Dagens sallad", som var pastasallad med chorizo...





Morgontrötta Albin kom ut han också till slut





Jag trodde aldrig att Albin och matte skulle komma hem från långpromenaden men så blev den ovanligt lång också. Matte fick ta omvägar både här och där, på grund av alla hinder som stod i vägen. Det var både bilar och grävmaskiner som stod på gångvägarna. Det grävs precis överallt. Matte tror att de lägger ner fiber i marken....



Sådana här pinnar står det överallt.....




Albin undrar nog var de är någonstans?






Jag fick också gå en mycket längre promenad....



...genom ett område där vi aldrig brukar gå




Jag hör en hund skälla ilsket men jag ser ingen...



Åt vilket håll ska vi gå nu? Jag vill gå hem...







Vi har sett ovanligt många citronfjärilar på våra promenader, både idag och igår....





När vi kom hem och ätit lunch, så skulle matte vila en halvtimme som hon brukar göra. Hon hinner inte mer än slumra till, förrän Albin springer in och väcker henne. Han skulle tala om att det hade börjat regna. Det var en ordentlig skur som kom, så det smattrade rejält mot balkongräcket. 



Albin tyckte väl att det var obehagligt att ligga där ute, men han behövde väl inte väckt matte för den skull. Han kunde faktiskt ha lagt sig här inne någonstans....





När vi senare skulle ta en varsin kortare promenad, så ville inte Albin gå ut, så jag fick gå före honom...



Självklart började det att regna då också...skurarna har avlöst varandra under dagen





När Albin sen kom ut hade regnet tilltagit men det var inget som bekymrade honom




Matte gjorde statistiken för föregående vecka och blev kvar på caféet i ett par timmar när hon var över med den.




















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar