"Twingly statistik"

tisdag 5 juli 2022

Krossat glas...mycket hård blåst....omväg...fästingar

 


Matte och jag var ute på tidig morgonrunda



Matte hade med sig en borste för att sopa undan allt krossat glas på gångvägen vid skolan, så att vi kan ta den vägen på hemvägen...






Albin är ute på långpromenaden. Han får han syn på den argsinta dvärgschnauzern som går framför honom 




Promenaden blev något kortare än tänkt, pga att det kom en regnskur och det var ingen värme alls, 15 grader och hård blåst

Matte började frysa, då hon var alldeles för tunnklädd...Albin gillar ju inte heller hård blåst, så han hade inget emot att vända för att gå hem





När det var min tur att gå ut hade det slutat att regna men det blåste fortfarande riktigt hårt..Nu hade matte klätt sig lite bättre. Jag tyckte dock att jag hörde åskmuller på avstånd och fick bråttom....



Självklart hade de grävt upp gatan på ett ställe, så vi fick ta världens omväg och det gillade jag inte alls...



Här brukar vi aldrig gå. Dessutom fick vi gå ute på vägen. Den ena bilen efter den andra passerade förbi oss och det var inte kul, för de körde så nära mig. Jag är rädd för bilar som kommer bakifrån. Tycker att det är himla otäckt, efter det att jag blev påkörd i Rumänien.




Matte har fortsatt med att översätta en meny till engelska. Nu var det menyn med smörgåsar, bakverk o drycker.





Matte köpte jordgubbar och ägg på torget idag igen. Delar av torgställningen höll på att blåsa bort...





Det blåser så hårt så att Albin inte vill vara ute på balkongen







Matte har ju under årens lopp använt sig av diverse giftfria huskurer mot fästingar och det med stor framgång. I år testar hon med kokosolja, som hon smörjer in på oss med två gånger i veckan. Ännu har vi inte haft någon fästing på oss, trots att vi har vistats i högt gräs och inne i buskage dagligen...peppar, peppar...

Matte vägrar att vi ska behöva använda giftiga preparat, oavsett om det är för yttre eller inre bruk...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar