"Twingly statistik"

söndag 6 juli 2014

En lugn promenadhelg....


Vi har varit ute på många promenader den här helgen men det har inte hänt så mycket på dem. Det har varit ganska så folktomt. Vi har ändå mött en och annan ilsken och uppkäftig hund men dom bryr jag mig inte om. De flesta som vi har passerat har varit riktigt trevliga….


Gräset har blivit gult på bara någon dag eller två.....



...men det finns spännande dofter ändå....


Skönt med skuggiga gångvägar....


Här kollar jag på en främmande hund.....




.....och där borta går det ett par andra hundar som jag inte känner igen. Undrar vilka de är?




Här tog vi en vilopaus

Varken matte eller jag orkar med värmen men idag var det faktiskt behagligt för solen gassade inte så starkt för molnen skymde den….Skönt verkligen….


Många båtar låg kvar i småbåtshamnen denna helg...Konstigt!








Det har verkligen varit en lugn helg…Matte och jag har varit ensamma för det mesta. Katterna räknar jag inte för de har sovit större delen av helgen….

Både Robban, Carina och Nicklas har jobbat hela helgen, ja, Robban jobbar ända tills i morgon….

Jag hörde att Nicklas hade varit lite nervös när han med sitt nytagna körkort skulle köra till jobbet igår morse. Han skulle till Djurönäset som ligger ute på Värmdö så det var en bra bit som han fick köra och det kan ju inte ha varit så lätt eftersom han aldrig har varit där förut heller….men han klarade det….Det var någon festival som han skulle jobba på….









Leo spydde ganska så rejält igår kväll och det såg riktigt äckligt ut. Hoppas nu bara att han inte har blivit sjuk men han verkar bara vara trött för han äter och går på toa som vanligt…..Han och Iris lider väl av värmen de också…..



Märklig stil Leo har när han sover....




 ...och Iris hade bytt sovplats för en gångs skull...





Mellan promenaderna har jag slappat....











Nu ska matte och jag ta en kvällsrunda. Vi går nog ner till småbåtshamnen igen som vi gjorde igår kväll......



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar