"Twingly statistik"

fredag 18 juli 2014

Leo piggare......fåglar....buss....


Leo verkar lite piggare idag även om han är tystare än vanligt. Han har ätit mat och gått på toa som vanligt. Hoppas att det bara var något tillfälligt som han drabbades av……


Leo låg och väntade på frukost i morse och det kändes bra...


Matte gick morgonrundan med mig vid sjusnåret......



Här kollar jag in alla fåglarna som finns på bilden nedanför....


......jag är faktiskt riktigt fascinerad av alla fåglar och kan stå och titta på dem hur länge som helst........



...och jag käkar gärna lite gott gräs också...











Ett par timmar senare åkte hon och Robban för att storhandla och då även till den opererade grannen som inte får eller kan bära. Alltså, de var borta i flera timmar. Det var tydligen så mycket folk på ICA så de knappt kunde ta sig fram. De var också till djurbutiken och köpte specialmat till grannens katt…….











Ja, ja, det gick ingen nöd på mig. Jag låg på balkongen och vilade tillsammans med Iris.




























Robban och jag gick en längre promenad på eftermiddagen då det var lite svalare ute. 

Rätt som det är dyker en SL-buss upp som kör jättefort trots att det finns varningsskyltar. Det finns många barn i området, både dagis och ett populärt bad där många barnfamiljer badar just vid vägen där bussen kom framrusande i full fart.. Robban försökte med en gest försöka få chauffören att sakta ner. Det är bara 40 km/timmen för övrigt i hela stan. Då pekar chauffören finger åt Robban men det skulle han inte ha gjort. 

Robban förstod att han skulle till bussgaraget på tillbakavägen så vi gick dit och inväntade honom. Mycket riktigt. Han kom efter en stund. Då hade Robban redan pratat med övrig personal som fanns där om den ansvarslöse "idioten" till chaufför. Robban var riktigt arg när han sedan skällde ut chauffören.  Då säger chauffören att Robban är rasist men då blev Robban bara ännu argare. Han fick verkligen höra ett sanningens ord. Det var nästan så att jag tyckte att det var obehagligt….Nu fick chauffören också en ordentlig utskällning av sina kolleger och det slutade med att chauffören började att gråta. Då gick Robban och jag…..

Hoppas att han kör försiktigare i framtiden…..Tyvärr finns det alltför många som inte bör ha körkort och ännu mindre köra buss, säger Robban…….Jag vet att matte också har sagt så tidigare. Hon åker ju buss ofta…och i ärlighetens namn är jag inte så förtjust i att åka buss för det har krängt och slängt så det har varit svårt för mig att hålla balansen många gånger....











Nej, nu är det dags för kvällsrundan. Det ska bli riktigt skönt att få komma ut för jag tycker att det är lite väl varmt här inne trots att balkongdörren är öppen.....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar