"Twingly statistik"

fredag 4 juli 2014

Utflykt till Knappelskär.....






Idag har vi gjort en utflykt igen…Vi åkte och fikade på Lövhagen, ett café och vandrarhem här i Nynäs…..eller det enda jag fick var en köttbulle från Robbans macka och så vatten förstås men det ville jag inte ha……Det var skönt att ligga i skuggan och kolla på folk och andra hundar……..








Nu kommer Robban med fikat....





En närgången lite fågel spatserade fram och tillbaka mitt framför mig...Jag ger mig sjutton på att den ville reta mig men jag brydde mig inte....





När matte och Robban hade fikat klart tog vi en längre promenad i området ....


Populärt badställe men idag var det folktomt....


Hoppas att Robban inte tror att jag ska bada för det vill jag inte....










Vi fortsatte ut till udden Knappelskär som är ett mycket populärt badställe......och där var det några som badade såg jag.....
















Robban trodde att jag skulle svalka mig lite i vattnet men tji fick han.  Han försökte locka mig på flera olika sätt men det hjälpte inte. Jag vill inte bada! 



På tillbakavägen fick jag syn på en skogsmus .......


Det är absolut inget fel på min syn...Jag såg genast den lilla skogsmusen......




 ...och nu stack den iväg. Jag hade gärna sprungit efter men det fick jag förstås inte.........











Vi var ute i flera timmar i det sköna vädret. På hemvägen åkte vi till OK/Q8 där Robban köpte presentkort som Nicklas ska få som present för att han klarade körkortet. Bensinen är dyr så det kan han behöva…..Robban köpte nya solglasögon till sig själv också. Vet inte hur många solglasögon som han har slarvat bort?…många är det i alla fall……











Robban har åkt till jobbet. Han jobbar nattpass till i morgon förmiddag och sedan dygnspass från söndag till måndag så honom lär jag inte få se så mycket av i helgen………

Han tog en promenad med mig innan han åkte för matte kan inte stödja på sin onda fot efter dagens strapatsrika promenad……men hon behöver bara nattkissa mig efter kvällens viktiga fotbollsmatcher i VM……



Det gör mig ingenting att det blir en lugn kväll för jag har fått tillräckligt med frisk luft  och motion idag så nu tänkte jag vila ett tag för jag känner mig helt slut....












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar