"Twingly statistik"

torsdag 17 juli 2014

Stackars Leo......






Leo




Matte och jag brukar alltid höra Leo sitta och skrika utanför sovrumsdörren på morgnarna. Han vill att matte ska ge honom frukost. I morse var det alldeles tyst och när vi öppnade dörren satt bara Iris där. 

Vi letade efter Leo och till slut hittade vi honom  sitta och trycka bakom gardinen i vardagsrummet. Matte förstod ju genast att något felade honom. Jag tror att han skämdes för det visade sig att han hade bajsat ner sig totalt.

Tack o lov var Robban hemma för han var tvungen att hålla i Leo när matte skulle duscha av Leo. Alltså, det var jättemycket bajs som hade fastnat i hans långa och tjocka päls. Först skrek Leo så att jag blev riktigt orolig. Det blev nog Iris också för hon kutade in i badrummet för att kolla vad som hade hänt men Leo tyckte nog ändå att det var skönt att bli ren för han tystnade snart.. Matte använde Yes diskmedel på honom och det tog evigheter innan han var rentvättad….Stackars Leo som skulle drabbas av detta tycker jag……..

Matte är däremot inte helt lugn för Leo har haft magproblem i ett par dagar nu. Han spydde jättemycket för några dagar sedan och i förrgår stank avföringen något så förskräckligt. Matte ska hålla extra koll på Leo över helgen. Verkar han inte må bra så ska matte beställa tid hos veterinären. Leo blir sex år i november och han har aldrig tidigare varit sjuk och jag hoppas verkligen inte att han är det nu heller……..

Jag gillar Leo jätteskarpt. Det är en cool katt……


Leo fäller en hel del nu i värmen....


För övrigt har vi gått våra vanliga rundor och inget speciellt har hänt på dom……


Det är verkligen torrt på gräsmattorna


..men spännande dofter finns det ändå








Annars har både matte, Iris, Leo och jag varit ute på balkongen stor del av dagen.......


Att Leo har varit på balkongen syns inte minst på mattan som ska vara svart men som inte är det längre.....Matte dammsög den häromdagen men det syns ju inte.....















Robban var tvungen att åka ner till läkaren på akutbesök för sitt mycket onda och svullna knä.  



Läkaren skrev en remiss till magnetröntgen för enligt honom kan smärtan komma från antingen en bakercysta, bakre korsbandet eller meniskskada. Ja, Robban är nu nästan stamkund på röntgenkliniken i Farsta. Vet inte hur många gånger han har magnetröntgat ben, axel, arm och nacke under de senaste två åren…..många gånger är det....





Robban åkte iväg för att jobba nattpass. Han ringde nyss och sa att han inte behövde jobba för det var dubbelbokat på passet så han är på väg hit igen.....Det var väl bra att han inte behöver anstränga sitt knä i natt i alla fall......


Kanske tar han kvällsrundan med mig i stället och vi går nog ner till småbåtshamnen tror jag.....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar