"Twingly statistik"

tisdag 22 juli 2014

Utslagna......massage


Idag har vi alla varit utslagna mest hela dagen….Det är en vedervärdig hetta…….




Självklart har matte och jag gått rastrundor men de har inte varit speciellt långa…..Vi ska ta en längre promenad senare i kväll…….

















Robban fick förstås jobba över i morse igen. Han hann sova i drygt tre timmar och äta middag som matte hade gjort i ordning innan han var tvungen att åka och jobba ett nytt nattpass.  Det blev kokt torsk idag hörde jag och det var tydligen gott. 










Matte har inte gjort så mycket annat än läst en ny bok. Hon säger att den var jättebra och lite annorlunda än andra kriminalromaner och svår att lägga ifrån sig. Det är tydligen första delen i en ny kriminalserie…….




När matte satte sig i sin sköna fåtölj så brakade den sönder. Det smällde till så att jag blev rädd och sprang in i köket…..Man har kunnat vicka ryggstödet bakåt men det går inte längre och hela fåtöljen är sned. Robban ska kasta den i morgon......







Matte har förstås haft tvättstugan och gjort de vanliga hushållsbestyren så hon har ju inte bara slöat…….även om hon struntade i den obligatoriska dammsugningen och det är jag tacksam för...Jag gillar inte den där maskinen.....










Matte gav mig lite massagebehandling och det var riktigt skönt……..Jag somnade efteråt.....
















Vi ska strax ta kvällspromenaden….Nu är det nog mycket skönare ute……


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar