"Twingly statistik"

onsdag 9 juli 2014

Hetta......badvik......tonfisk





Oj, oj, oj, vilken hetta…det här gillar varken matte eller jag……..Det blir bara korta rastrundor på dagarna……sedan ligger vi utslagna båda två…..

Vi tog en längre morgonrunda redan strax efter sex i morse. Vi var ganska så ensamma ute vid den tiden……




 





.....förutom grannens katt som jag smög förbi....Matte skulle givetvis stanna och prata med katten men jag låtsades inte se den......













Några kvarter härifrån finns en liten badvik med sandstrand där både människor och hundar brukar bada. Vi gick dit på förmiddagen. Matte envisas med att få mig att åtminstone doppa tassarna men icke….Jag tvärvägrar…..Ja, vad skulle hon göra? Det var bara att vända tillbaka hem…..





Populär badvik både bland två- och fyrbenta



Jag tyckte att det var roligare att gräva i sanden....


.....och att kolla in alla nya dofter










Robban gick av sin jour på Sjöräddningen i morse. 

Nu skulle han ta en promenad med mig vid 16-tiden innan han skulle åka och jobba ett nattpass på sitt ordinarie jobb. 



Vi gick inte långt men Robban höll nästan på att tuppa av i värmen. Väl hemma hällde han i sig massor av vatten och käkade saltgurka för att få upp både vätske- och saltbalans i kroppen. Ändå hade han ätit middag och druckit vatten precis innan vi gick ut…

Efter dusch var han tvungen att sätta på sig sin uniform och den är minst sagt varm. De har samma byxor året runt så då kan ju vem som helst fatta att det är varmt att jobba i den i värmeböljan eftersom de har dem på vintern också……Matte skickade med honom en flaska vatten och rester från middagen. De käkade tonfisksallad……..




Matte blandade lite tonfisk i min kvällsmat också och det var  verkligen jättegott……….















Leveransen med kattmat och sand kom idag . Jag blev jätteglad när jag såg att matte hade beställt de goda kycklingpinnarna till mig. Nu behöver jag inte vara rädd för att de ska ta slut så att jag måste vänta tills vi får nya. Förra gången var de ju slut på lagret och jag fick vänta jättelänge…..Det var inte kul alls.....

















Nu tänker inte jag göra ett skvatt innan kvällsrundan som vi tar runt 21-tiden och som blir lite längre än vanligt eftersom det är svalare då……..










Sedan ska väl matte kolla på fotboll igen. Nu är det Holland-Argentina. Matte säger att det inte spelar någon roll vem som vinner. Däremot vet jag att Robban sa redan när VM startade att han trodde att Tyskland – Holland kommer att spela final……Kanske får han rätt? Han hejar också på Tyskland har jag förstått…….



Leo var tydligen också intresserad av fotbollen igår då Tyskland körde över Brasilien......Det är i och för sig inte första gången som han kollar på sportprogram.....fast skidor verkar vara hans favoritsport.......


Här var han inte gammal....Bilderna är nog tagna för drygt fem år sedan.....


Lite närgången är han allt....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar