"Twingly statistik"

söndag 13 juli 2014

Födelsedag....tårtor....final








Robban fyllde år igår……..Först åkte vi och hämtade en stor  smörgåstårta och en gräddtårta som Robban hade beställt och skulle bjuda gästerna på. Vi åkte också till brandstationen för att han ville lämna lite fikabröd till de som jobbade och sedan åkte vi ner till Sjöräddningen som också fick en liten tårta till fikat……….


Kontoret....


Sjöräddningens båtar


 Gotlandsfärjan kom in precis.....













Jag blev jätteglad när Carina och Nicklas dök upp. Nicklas var dötrött för han hade varit med en kompis på SÖS-akuten nästan hela natten…





Tror ni att jag fick smaka av de goda tårtorna? Självklart inte…Orättvist tycker jag…….Och inte den minsta lilla extra godisbit fick jag heller trots att jag var med och gav Robban presenter……Lite sur blev jag allt....

Och jag trodde att jag aldrig skulle få sova i lugn och ro eftersom både matte och Robban skulle kolla på fotboll och den slutade inte förrän vid midnatt…….Framför allt blev väl Robban glad eftersom Holland vann även om han hade tippat dem som ett finallag…..nästan rätt hade han i alla fall……….










I morse gick matte jag ut på morgonrundan vid sjusnåret som vanligt. Vi trodde att vi skulle vara ganska så ensamma men tji fick vi……..




Först mötte vi en karl som frågade efter tågstationen och strax därefter dök den ena joggaren upp efter den andra och en av dem höll på att springa rakt på mig. Hon hade tydligen ingen koll alls. När vi väl var hemma igen mötte vi Timo i trappan. Då skulle han ut på sin morgonrunda. Jag har hört att han är dötrött på morgnarna så när han har gjort sina toabestyr vill han hem och sova i ett par timmar till…..så gör inte jag…….



Timo

















Robban har sedan gått några promenader med mig under dagen. Nu jobbar han på Sjöräddningen igen.  De fick ett larm vid 18-tiden. Han har jour över natten…




















Matte och jag kom nyss in från en runda längs småbåtshamnen. Det är riktigt skönt väder ute…….






















I kväll är det fotbollsfinal. Hoppas nu att Tyskland vinner säger matte som gillar deras lagspel och teknik även om Messi också är en favorit som hon gillar....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar