"Twingly statistik"

måndag 7 juli 2014

Värme...glass......hundbad...



Robban kom hit efter sitt långa arbetspass vid åttatiden i morse och tog ut mig på morgonrundan.

Ett par timmar senare gick både matte och Robban en promenad med mig. Vi gick utefter Gröndalsviken till Nicksta bad och camping. 











Vi stannade för att ta en glasspaus i värmen







Jag fick smaka av mattes glass. Hon brukar aldrig äta glass men nu hade hon köpt en våffla med mango/melonglass i. Det var riktigt gott och svalkande även om jag inte är någon fruktfantast direkt. 
















Jag fick inte smaka av Robbans glass trots att den var mycket större än mattes för han hade lakritsglass och det sa han att jag inte fick äta. Annars brukar Robban vara mer generös och bjuda mig så det var ju lite snopet måste jag säga…..










Vi satt där ganska så länge och kollade på folk . En hel del hundar passerade också förbi. De var på väg till ett ställe där många hundar brukar bada. Tack o lov insåg både matte och Robban att det inte var någon ide att försöka locka mig till badet för äntligen har de fattat att jag inte tänker bada…


   

En hel del barn badade också....


Det är många hundar där borta....




Vi mötte min kompis Timo som hade bråttom till badet....Han älskar tydligen att bada och gör det varje dag nu på sommaren........





Vi såg också några andra kompisar, gräsänderna Andy, Kajsa och deras två kompisar. De tycker tydligen att det är skönt med ett dopp i värmen...












Just nu är Robban hos sjöräddningen. Han har jour denna vecka förutom på onsdag natt då han ska jobba på sitt ordinarie jobb…….





Och matte sitter och lyssnar på Radiosportens direktsändning från fotbollsmatchen Djurgården – Elfsborg……Det står tydligen 1 - 1 när första halvlek är över





Jag passar på att vila en stund innan kvällsrundan…….
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar