"Twingly statistik"

onsdag 30 juli 2014

Kloklippning....åskoväder.......


Idag var det dags för kloklippning igen. Matte och jag tog bussen till djurbutiken. 



Väntar på bussen här utanför....




...på väg....



Det var så kvavt ute och det kändes nästan som om det inte fanns någon syre i luften…….När vi kom in i butiken så fanns där redan två andra hundar och en katt som också skulle klippa sina klor. En hund hade redan fått sina klor klippta men hon hade varit jätterädd så de beställda tiderna blev lite förskjutna. Katten var före mig och det gick tydligen jättefort och lätt att klippa den. Medan vi väntade fick jag väga mig och oavsett vad jag äter tycks min matchvikt vara 23 kg......

Och så var det då min tur men nu hade jag ingen lust längre men väl inne i ”klipprummet” så uppförde jag mig bra som vanligt. Jag tänkte att det var lika bra att få det gjort utan att trilska. Jag blev jätteglad när jag kom ut till matte igen……



Väntar vid busshållplatsen för att åka hem...


...kommer den inte någon gång? 






Snacka om att vi hade tur. Precis när vi kom innanför dörren så bröt värsta åskvädret ut och strax därefter öppnade himlen sig och regnet vräkte ner...






Matte skulle stänga balkongdörren men Leo ville inte gå in. 



Han är tydligen inte det minsta rädd för åskan. Matte bar in honom ändå. Jag la mig under databordet för att ta skydd. Det kändes säkrast så.

Nu höll inte ovädret på så länge utan nu är det lika torrt och kvavt igen……













Robban ringde klockan nio i morse och frågade om matte kunde plocka ihop en påse med lite rena arbetskläder till honom. Då hade han redan hunnit duscha två gånger på morgonen. Han har inte hunnit hämta kläderna ännu. De har tydligen en hel del att göra……och snart slutar detta pass...















Nej, nu ska jag vila innan vi ska ta kvällspromenaden vid halvniotiden…..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar