"Twingly statistik"

söndag 20 juli 2014

Puh, så varmt.....flytväst....kyldyna...vatten...



Puh, det har varit en varm helg både ute och här inomhus…..

Vi har bara gått korta promenader men desto fler….




Robban gick morgonrundan  med mig redan vid halvsextiden i morse innan han skulle iväg och jobba dagpass men han  kommer inte hem förrän sent då de har fått ett sent larm precis nu innan han egentligen skulle sluta.

Matte och jag har pustat oss genom rundorna. Ingen av oss mår bra av värmen. Matte skulle förstås försöka få mig att blöta tassarna men det ville jag inte…….





Så här nära vattnet har jag aldrig varit tidigare...men att blöta tassarna?...Nej, där går gränsen....




Vi har kollat på folk som åker ut i sina båtar. Det är skrämmande att så få använder flytväst. Vi såg bara ett par som gjorde det…….Dåligt! Det är faktiskt en billig livförsäkring……








En av sex personer i den här båten har flytväst....












 Vi gick till närbutiken för att matte skulle posta brev.....



...och så passerade vi den blivande skateparken som ser ut som en enda stor sandöken just nu....


Jag hörde ett par besvikna barn som sa att bygget är försenat....men jag blir inte förvånad.....i förrgår stod gubbarna och bara pratade varje gång vi gick förbi.....



...och här har jag lagt mig ner medan matte står och pratar med en granne som vi mötte..


...irriterande....Ska vi inte gå snart.....













Igår var Robban på möte med djurambulansen inne i Stockholm och det tog nästan hela dagen. Matte bad honom att stanna till vid djurbutiken CRT i Haninge på hemvägen. 

Matte vill byta färskfoder till mig för hon tycker att den jag äter nu inte är så bra när det gäller min vikt. Nu ska jag prova Bravo lamm färskfoder i stället. 





Det är inte lika fett och så förstås också spannmålsfritt.  Dessutom är fodret i form av hamburgare och lättare att dosera. Det ska vara bra för hundar som ska gå ner i vikt. Vi får väl se? Gott var det i alla fall. Jag fick det både till lunch och kvällsmat. Robban köpte en förpackning på 12 kg så det räcker ju ett tag.

Han köpte även en ny kattlåda för en av de gamla stinker illa av kissurin. De hade specialpris på kattsanden också så han köpte även ett paket.



Dessutom bad matte honom att köpa en kyldyna till Carinas katter. Hon har så himla varmt i sin lilla stuga så katterna lägger sig i ett hörn vid ytterdörren där det är som svalast. Butiksbiträdet hade själv en dyna och hon sa att den var mycket populär nu i värmen.




Carina ska hämta den i morgon innan hon ska hämta upp kryssningsturister här i stan…..Hoppas att hennes katter gillar att ligga på den…..Den äldsta katten Felix som är 14 år har det jobbigast med värmen......



Felix....(bilden tagen för två år sedan)










Matte tycker att jag är dålig på att dricka vatten men jag är sällan törstig. Den som dricker mest av oss djur är Iris. Hon dricker ofta och alltid ur hundskålen. Själv dricker jag aldrig ur den utan i den lilla skålen som egentligen är till för katterna.......Leo är lika dålig på att dricka som jag är......


Iris får ha hundskålen för sig själv......Hon beter sig mer som en hund än en katt, säger alltid matte. Hon lärde sig väl av Eros och Jacinto kan jag tänka mig.....och så var hon så jätteförtjust i Vera har jag hört. Det verkar som om hon saknar henne fortfarande........












Dags för vilopaus innan kvällsrundan......


Jag ligger gärna utsträckt på mattan.........



....medan Leo är fräck nog att ligga på glasbordet.....

Leo har blivit sitt gamla busiga och högröstade jag igen och det är faktiskt riktigt skönt att se....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar