"Twingly statistik"

tisdag 8 juli 2014

Tvätt....larm ....olidlig värme



När matte och jag gick morgonrundan vid sjusnåret så var det knäpptyst ute och inte en själ syntes till..

Tystnaden bröts plötsligt av ett förbiåkande pendeltåg…..och sedan satte skatebyggjobbarna igång med sina maskiner så det var som vanligt igen......


Jag hittade lite gott gräs bakom hundlatrinen...för övrigt är det väldigt torrt...



En sur Leo låg och väntade på frukost när vi kom hem……Annars brukar matte ge katterna mat innan vi går ut men det blev inte så idag.....












Innan vi gick ut hade matte laddat en maskin i tvättstugan med Iris-handdukar, närmare bestämt 21 stycken. Att inte matte blir tokig på katten övergår mitt förstånd.....




Innan handdukarna var tvättade och torkade så hade Iris hunnit pinka två gånger till i biabädden så det var bara att byta och få ännu mer nerpinkad tvätt. Matte ska börja tvätta två gånger i veckan igen som hon gjorde i vintras för det blir så mycket tvätt på en gång annars och det tack vare Iris. Vi har ju annat som behöver tvättas också……Nu ska matte tvätta på fredagar också......















Robban har ju jour på Sjöräddningen den här veckan så han måste vara anträffbar och snabbt bege sig ner till hamnen.

Han var här och åt middag. Matte hade gjort i ordning tortilla med nötfärs och det var tydligen gott….







Efter middagen skulle han ta ut mig på en promenad för att matte skulle få vila sin fot. Jag hann inte mer än att göra mina toabestyr då larm kom från Sjöräddningen. Robban kutade hem med mig och slängde sig i bilen och åkte iväg…….Jag vet inte vad som har hänt men hoppas att det inte var något riktigt allvarligt.......











Matte och jag tänkte gå en runda om någon timme då den värsta värmen har lagt sig….Det är faktiskt olidligt varmt idag men det är skönt att ligga på balkongen......























Det är ju fotboll, Tyskland-Brasilien i kväll och det måste ju matte kolla på…….Matte hejar på Tyskland har jag hört men hon tycker ändå att det är jättetrist för Brasilien att Neymar är skadad……..Må bästa lag vinna säger jag……














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar