"Twingly statistik"

måndag 28 juli 2014

En seg och jobbig helg....






I lördags orkade varken matte eller jag göra några som helst  ansträngningar. Ja, katterna höll sig också lugna. 



Jag ligger mellan den stora golvfläkten och den öppna balkongdörren.....




...och Iris ligger på golvet framför fläkten




...medan Leo föredrar skinnsoffan men man känner av fläkten där också....och så här låg vi i stort sett hela dagen...




Det blev en lång och seg dag.  Det var 32 grader här. Vi mötte en granne och hans barn när jag var ute på en kort rastrunda på dagen. De hade badat i viken här intill och det var 26 grader varmt i vattnet.....



26 grader varmt i vattnet....


Hörde också att inte ens Timo ville bada längre. Det är för varmt i vattnet för honom säger hans matte. Annars har han ju badat tre gånger om dagen för han älskar att bada men nu hade han tydligen fått nog....


Timo



Inte förrän framåt niosnåret på kvällen tog vi en längre promenad ....






Klockan är närmare halvtio på kvällen och fortfarande är det många som badar i det populära Hamnviksbadet.....









Robban jobbade dygnspass. Han var genomblöt av svett när han kom hit igår vid niosnåret på söndagmorgonen. Någon timme senare när han hade duschat och bytt kläder åkte han och matte till IKEA i Kungens kurva..



När de åkte sken solen som vanligt men plötsligt bröt helvetet loss. Det började åska och blixtra och regna något förskräckligt. Matte hade lämnat balkongdörren helt öppen och det var inte kul. Jag tyckte att det var riktigt läskigt så jag  la mig i mattes sovrum som ligger längst bort från balkongen för där inne känner jag mig trygg……

….men jag lovar att jag blev jätteglad när de äntligen kom hem igen. Matte hade varit orolig för mig eftersom hon vet att jag är rädd för åskan.



Ovädret kom så plötsligt och det hade det gjort vid IKEA, ja i hela Stockholm också. Personalen på IKEA delade ut gratis regnkappor till sina kunder för regnet vräkte ner. Det var ju en bra service eftersom det är en bit från entrén till parkeringen. Matte berättade att det hade blixtrat och dundrat som attan hela vägen hem……


Matte hade köpt en enklare fåtölj som kändes skön att sitta i när hon ska läsa eller kolla på TV med tanke på hennes onda rygg. 



Matte vill inte kosta på sig några dyrbara möbler på grund av oss djur men då måste hon mena katterna i första hand antar jag……Leo är otroligt duktig och klöser på klösbräderna men det kan hända att han någon gång klöser på skinnsoffan och  Iris kan man verkligen inte lita på....sedan så fäller ju både Leo och jag förstås och det fastnar ju på alla tyger så det måste vara möbler som är lätta att rengöra.....


Matte hade också köpt lite andra småsaker som handdukar, lakan, en liten matta, ja, jag vet inte allt men ingenting till mig...så besviken jag blev....men huvudsaken var ju att hon var hemma igen....

Det hade varit så mycket folk där trots att de kom strax efter att varuhuset hade öppnat……Matte tyckte att det hade blivit rörigt på IKEA. Det var bättre förr sa hon.....









Som vanligt blev det en längre kvällspromenad. Det var betydligt skönare ute men fortfarande varmt och kvavt......

















Idag har vi åkt till bilverkstaden. Robban beställde tid för styrstagen behöver bytas ut innan bilen ska in på besiktning och det blir ingen billig historia hörde jag.




Sedan åkte vi till köttbutiken där matte köpte kött till mig och det var ju snällt. Det luktar så gott i köket nu när matte har tillagat köttet så nu väntar jag på kvällsmaten.  Tycker att tiden går lite sakta……..












Robban åkte vid 15.30-tiden. Han ska jobba nattpass. Han duschade och satte på sig ambulansuniformen och han hann bara sätta på sig kläderna så var han genomsvettig igen. Direkt efter nattpassets slut i morgon ska han åka till djurambulansen så han tog med sig privata tunnare kläder som han kan byta till då. Matte skickade även med honom tonfisksallad, vatten och vätskeersättning……Robban svettas mycket i vanliga fall och nu fullkomligt rinner det hela tiden…..




Vätskeersättning...













Äntligen ska jag få min kvällsmat.....oj, oj, oj, vad gott det ska bli.....Sedan ska vi väl ta en kort runda innan matte ska lyssna på radiosporten som sänder Häcken - Djurgården.....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar