"Twingly statistik"

torsdag 31 juli 2014

Väntan och åter väntan.....




Matte åkte till läkaren i morse och jag trodde aldrig att hon skulle komma hem igen. 

Det första läkaren säger är  ”det är inte gikt”.  Blodprovet  som matte tog för tre veckor sedan visade att det inte var det. Nu misstänker han att det är psoriasisartrit i stället. Det är tydligen lätt att missbedöma de olika sjukdomarna eftersom de har i stort sett samma symtom. Det är ju ärftligt och mattes far led av mycket svår reumatism och psoriasis. 

Så matte fick lämna en massa blodprover och så skickade läkaren iväg henne till röntgen av foten.  Det var ju därför det tog så lång tid eftersom matte var tvungen att åka till röntgen  och sedan måste hon till apoteket också.  

Matte måste äta kortisonet Prednisolon. Det vill inte matte men hon var tvungen sa läkaren för annars kan fotleden bli helt förstörd..Dessutom skickades en remiss till reumatologen. 

Hoppas att matte snart kan stödja på foten och gå normalt igen.....Det här är ju inte kul......














Till slut kom matte hem ändå. Vi tog en kort rastrunda i hettan. Det var 30 grader igen, puh. Och så fick jag min försenade lunch.



Jag mår inte bra i värmen.....




Leo sover mest hela dagarna...



...och Iris dricker ofta vatten....

Både jag och Leo är dåliga på det tyvärr...














Jag och matte hann gå några korta rundor till innan Robban kom. Han hade jobbat med djurambulansen under dagen. 





Matte och Robban åkte till ICA för att handla åt den sjuka grannen och hennes katt så att det räcker ett par veckor framöver. 





Det tog sin lilla tid innan de var hemma igen så den här dagen har mest bestått av trist väntan tycker jag.














Nu i kväll har vi i alla fall gått en längre promenad och det var riktigt skönt ute men här inne känns det som en bastu……Det är inte helt lätt att sova på nätterna. Jag lägger mig på golvet för det blir för varmt i biabädden……













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar