"Twingly statistik"

fredag 1 augusti 2014

Åtta månader....kycklingpinnar...svamp



Ankomst Arlanda efter en mycket turbulent och lång flygresa....


Nu är det åtta månader sedan matte och Robban hämtade mig på Arlanda…Tiden går fort…Då var det vinter och kallt, nu är det stekhett…..Matte säger att jag är det bästa som hänt henne på länge och jag får alltid så mycket beröm för att jag är så duktig och det är ju kul…….




















Det fläktar lite idag men det är ändå fortfarande varmt….26 grader ute men i mattes sovrum är det 27,3. Varken matte eller jag sover så bra på nätterna. Inte kan man ställa in fläkten där heller för då kan man inte sova för surrandet säger matte….att fönstret är öppet på nätterna märks inte…..Den olidliga värmen har hållit i sig länge nu…..suck…..












Idag kom varorna från Animail. Matte hade köpt en burk med kycklingpinnar men nu har vi kycklingpinnar så det räcker lång tid framöver för igår hade Carina också köpt det till mig när hon var iväg och köpte kattsand. Det är en annan sort men de är nog lika goda……Jag älskar kycklingpinnar men jag får bara en varje kväll ……Vi har kvar halva burken från förra köpet så nu behöver jag inte vara orolig över att de ska ta slut……


Kycklingpinnar som matte köpte....



.....och de Carina köpte













Matte har haltat runt med mig på rastrundorna idag. Vi tog en promenad före kvällsmaten och då gick vi ner till småbåtshamnen. 




Vad gör matte? Jo, hon sätter sig på en bänk för att kolla på båtfolket. En del kom hem  trötta och brunbrända efter en dag på sjön medan några andra skulle bege sig ut för en kvällstur.. Skönt såg det ut men jag hade absolut ingen lust att sitta där för jag tänkte bara på min kvällsmat så jag ville hem men det tog sin lilla tid innan matte reste sig upp så att vi kunde gå. Jag ville helst springa  raka vägen hem men det fick jag förstås inte…….Jag var ju döhungrig eftersom kvällsmaten blev försenad………







Ska vi sitta länge här?



Nu börjar jag bli orolig. Förresten vad är det under bänken? Äsch, det var inget intressant.....





Fasiken, hur länge ska vi vara här????





Kan vi inte gå nu?













Så mycket annat har vi inte gjort idag. Matte har lagt in Västerås-gurkor. Det tar visst en vecka innan man kan äta dem men det är inget som jag vill ha i alla fall……















Och så träffade vi grannen här utanför. Han längtade till svampsäsongen sätter igång på allvar. Han är tydligen en hejare på att plocka svamp. Matte fick torkad svamp av honom förra året och hon ska få det i år också sa han……




Matte gillar inte att plocka svamp. Hon lär bara hundar att göra det…….Jag är rädd för att matte tycker att jag också ska lära mig det men jag vet inte om jag vill……Det låter svårt men det är det inte säger matte……Alla hundar kan lära sig så då måste väl du också kunna det, fortsatte hon…..Ja, ja, vi får väl se.....


Bild från helgkurs i kantarellsök för två år sedan. Duktiga Moltas lärde sig snabbt....











Nej, nu ska jag lägga mig framför fläkten en stund. Om en timme ska vi gå kvällspromenaden......
















Robban jobbar. Han har ett gnetpass idag. Han började klockan nio i morse och slutar inte förrän 22.00. Dessutom är han på Huddingestationen så det tar minst en timme att köra dit och sedan lika lång tid hem och eftersom det kan komma ett larm strax innan han slutar så vet han inte hur sent det blir......











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar