"Twingly statistik"

onsdag 13 augusti 2014

Bilköp...färskfoder.....fotboll....



Jag tycker att gårdagen var jobbig. Carina kom och hämtade Robban och mig vid niotiden på morgonen. Vi skulle åka till en bilfirma i Stockholm för att Robban skulle kolla på bilar. 

Visst, det var väl okej att vara inne på bilfirman men det tog en evighet innan Robban hade provkört, diskuterat klart och beslutat sig för att köpa en av bilarna.. 

Han har alltid sagt ”Aldrig mer en Volvo” och han vill inte ha en svart bil. Men vad köper han? Jo, en svart Volvo S80……..



Det är väl inget fel på bilen men jag gillar inte att åka bil och hemresan var jobbig, inte minst för att det var så varmt……..Robban säger att han ska sätta in solfilm på rutorna i den här bilen också….Inte åkte vi direkt hem heller utan vi åkte till CRT i Haninge för att köpa färskfoder till mig och det var ju snällt men jag trodde aldrig att vi skulle komma hem……..



Bravo lamm färskfoder.....gott..











När jag hade ätit en starkt försenad lunch så slocknade jag  direkt för jag var dötrött.

För övrigt saknade jag matte också för hon var i Sundbyberg nästan hela dagen. Jag blev jätteglad när hon äntligen kom…..











Idag har vi gått de vanliga promenaderna. Det är mycket skönare ute nu när det inte är så hett längre.



Två gånger har jag mött min kompis Timo idag men jag hade inte tid att ”umgås” med honom. I morse skällde jag ut honom för jag hade bråttom hem till frukosten. 




Sedan träffade vi honom när jag skulle hem till lunchen men  då ignorerade jag honom och gick bara vidare. Timo undrar säkert varför jag beter mig så men mattiderna är viktiga för mig……











Matte har läst ut den 3:e boken i serien om kriminalinspektör Malin Fors vid Linköpingspolisen. 



Matte är glad att hon upptäckte den här författaren för böckerna är väldigt bra och han skriver på ett speciellt sätt……Det stod att det var en trilogi men nu ska matte börja läsa den fjärde delen……











Det blir väl inte så mycket läsa för matte i kväll kan jag tänka mig eftersom det är fotbollsderby, AIK-Djurgården som hon  ska kolla på. Matte tror faktiskt att Djurgården får det svårt  mot AIK men hoppas kan man ju….Djurgården har ju sålt många av de bästa spelarna till utlandsklubbar så det blir inte lätt för laget…..


Robban jobbar på Huddingestationen hela dagen tills i kväll så han missar väl matchen…..

Och jag får väl trängas med Leo i soffan som vanligt......Det slutar alltid med att jag lägger mig på golvet.....


Matte tog bort iPaden men Leo flyttade sig inte ändå......











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar