"Twingly statistik"

tisdag 5 augusti 2014

En trist dag.....





Matte gick morgonrundan med mig vid sjutiden. När vi kom hem skulle både jag och matte äta frukost. Matte hann inte äta många tuggor på sin macka förrän hon fick fruktansvärda magplågor och de blev bara allt värre under dagen. Hon kunde inte äta upp sin frukost, inte ens en banan kunde hon få i sig och det fanns inte en chans att hon skulle kunna åka någonstans. Meningen var ju att matte skulle besöka en väninna idag men det gick ju inte. Nu bestämde de att träffas nästa tisdag i stället eftersom Robban är ledig då också. Matte vill inte lämna mig ensam en hel dag och det är jag tacksam över....














Matte ringde till läkarstationen och ska få träffa läkaren i morgon.  Hon är helt säker på att det magonda beror på medicinen så den tänker hon inte äta i fortsättningen…..får se vad läkaren föreslår……Biverkningarna enligt bipackssedeln är inte roliga. Matte var ju tveksam redan innan hon började äta av medicinen.....












Robban kom hit efter att han hade lämnat bilen på verkstaden. Styrstag och styrleder skulle bytas ut.  








Precis när han kommer och ska ta ut mig på promenad hörde jag åskan så det blev bara en snabbkiss här utanför och sedan ville jag in igen och det dröjde innan jag ville gå ut igen.......

Robban fick hämta bilen på eftermiddagen precis innan han var tvungen att åka till Farsta för magnetröntgen av knäet........














Matte och jag tog en runda nu vid 19-tiden. Det var lite skönare ute men oj, en så fuktig värme…….Nej, nu hoppas jag att den här olidliga vädret ta slut snart…….I morgon ska det tydligen regna och det ska faktiskt bli skönt även om jag i vanliga fall inte gillar det........















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar