"Twingly statistik"

lördag 16 augusti 2014

Hundhjälpen....åska....





Idag skulle vi ha åkt till Tullinge och träffat andra hundar från Rumänien. Hundhjälpen hade anordnat en träff där men vi kom aldrig iväg på grund av vädret....lite synd faktiskt....



Bild från hägnet i Cernavoda




När det var dags för oss att gå till pendeln så öppnade sig himlen och det kom världens regnskur ......Vi tänkte vänta tills det blev bättre väder och ta ett senare tåg men det blev bara allt värre. Värsta åskovädret bröt ut så då beslöt matte att vi skulle stanna hemma, just med hänsyn till min åskrädsla. 



Det är ju lång resa med flera byten av pendeltåg och buss till Tullinge och lika lång väg hem så det ville inte matte utsätta mig för om det skulle åska större delen av resan. Jag är tacksam för det även om det hade varit kul att träffa ”gamla” kompisar och personal…..















Vi har tagit promenader när det har varit uppehåll i regnandet och nu på eftermiddagen kom faktiskt solen fram en stund……




Vad händer i skogsdungen?



Alltså, det är något större djur där....matte sa att det troligen var ett rådjur och det är en av anledningarna till att jag måste vara kopplad för när jag får vittring på dem så kan jag inte låta bli att springa efter....



.....och här är det en fisk som hoppar upp och ner i vattnet....Män eller killar brukar stå och fiska här men nu är ingen här.......



....äntligen lite gott gräs igen....
















Om en timme är det dags för sista kvällsrundan.........Matte ska gå upp till grannens katt nu så jag tar och vilar en stund.....






Leo ligger ofta ute på kanten. Det ser ut som om han ska ramla ner vilken minut som helst....












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar