"Twingly statistik"

torsdag 7 augusti 2014

Helvetesnätter.....




Nu har det åskat och blixtrat i tre nätter och inte lite heller men jag tror att de värsta knallarna och blixtarna kom i natt….fy fasiken vad rädd jag var….Jag skakade så mattes säng hoppade…Matte fattar inte hur jag överhuvudtaget kommer in under sängen men det är inga problem, lite jobbigare är det att ta sig ur gömstället……..

Matte gick efter någon timme upp och stängde balkongdörren. Jag följde efter men jag var så panikslagen så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. 

Katterna verkade inte ett dugg rädda. Leo började till och med att skrika efter mat den tokiga katten…….Matte och jag gick in i sovrummet igen, matte till sin säng och jag under den…….Vid sextiden blev det lugnt….skönt……Det har alltså inte blivit mycket sömn på nätterna den senaste tiden…….













Däremot sov jag mycket både igår och även idag på dagen för matte har varit dålig.....

När matte åkte till apoteket från läkaren igår för att hämta ut magsårsmedicin fick hon plötsligt ett kraftigt blodtrycksfall inne på apoteket. De hjälpte henne att ringa efter taxi så att hon kunde åka hem. Taxichauffören tyckte att hon skulle åka till läkare i stället och det tyckte även Robban när han senare fick reda på vad som hade hänt……Matte kunde inte stå på benen utan hon låg till sängs resten av dagen. Både Iris och jag blev oroliga och höll henne sällskap i sovrummet.

Matte har en kraftig magsäcksinflammation så det är ju inte konstigt att hon inte kan äta……och så var det artrit i fotleden visade röntgen……men några jäkla Prednisolon tänker inte matte äta mera säger hon……












Inte förrän klockan åtta på kvällen kom Robban från jobbet och då kunde vi gå en långpromenad. Det var riktigt skönt att komma ut för här inne var det stekhett…….

Idag är fortfarande mattes blodtryck  för lågt  så det snurrar i skallen på henne men vi har i alla fall varit ute på rastrundor. Annars har det varit en mycket stilla och tyst dag…..


Vi gick ner till småbåtshamnen här intill...Där finns i alla fall bänkar som matte kan vila på om hon vill eller behöver....
















Robban har jobbat hela dagen men han kom nyss så nu ska vi gå en långpromenad…….











Och jag hoppas för allt i världen att det inte blir någon åska i natt för det är så jobbigt......









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar