"Twingly statistik"

söndag 3 augusti 2014

Fruktansvärd natt....spännande rolig dag.....


Oj, oj, oj, så trött jag är men det har varit en spännande och rolig dag…Det här med folkrace var ju riktigt häftigt….men puh, så varmt det var. Vi åkte klockan åtta i morse och kom hem strax efter fem i eftermiddag.

Vilken tur att matte och jag åkte och köpte kyltäcket igår för det var riktigt skönt att ha det på sig annars vet jag inte hur jag hade klarat värmen…….





Vi har precis kommit fram till folkracetävlingarna




Har fått på mig kyltäcket....



...och det var riktigt skönt med täcket som svalkar



...jättebra också att jag kan ha selen på mig under täcket.....





Här har jag somnat under paraplyet som Robban också tog med sig som solskydd






Matte hade skickat med oss matlådor så jag fick min lunch som vanligt och det var ju tur eftersom vi var där hela dagen. 

Jag fick massor av beröm av Robban för att jag skötte mig så bra hela tiden. Jag brydde mig inte ett dugg om någon av de övriga hundarna och det var många där.. 

Det kom fram ett par nyfikna hundägare som undrade lite över kyltäcket. Robban rekommenderade täcket eftersom han såg hur skönt jag tyckte att det var……..Robban fick också beröm för  att han skötte om mig så bra i hettan……Det är tyvärr inte alla hundägare som gör det……Hit kan jag åka fler gånger……



Här reagerar jag på några avgasrör som smällde till ordentligt  men annars brydde jag mig inte om de höga motorljuden....




Nu är det tydligen dags att åka hem. Tävlingarna är slut....














Natten var dock fruktansvärd jobbig……Vid tvåtiden satte värsta åskvädret igång. Alltså det åskade och blixtrade så jag blev jätterädd och kröp in under matte säng och där låg jag sedan hela natten. Ovädret höll i sig i minst tre timmar och snacka om att det dundrade precis ovanför oss och det riktigt ordentligt…jätteläskigt var det……Matte sa till mig att det inte var något farligt men hur kan hon veta det? Det blev alltså inte mycket sömn för mig i natt så jag var ganska så trött när Robban och jag åkte klockan åtta i morse. Först ville jag inte följa med men sedan ångrade jag mig……..och det ångrar jag verkligen inte…..
















...men nu är jag trött. Jag måste ut och nattkissa men jag vet inte om jag orkar?














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar