"Twingly statistik"

onsdag 27 augusti 2014

Kloklippning......vikt.....


Idag var det dags för kloklippning igen. Robban fick lyfta in mig i bilen för jag hade inte alls någon lust att gå in i den....



Och när vi var framme fick vi vänta en stund på min tur. I butiken finns massor av godis och tuggben som luktar hur gott som helst. Jag fick jättemycket beröm för att jag inte ens försökte sno något utan jag luktade bara försiktigt på allt……

Jag vägde mig och nu vägde jag 23,9 kg så jag har väl gått upp ett halvt kilo ungefär….Vikten ligger runt 23 hela tiden oavsett vad jag äter…..Kloklippningen gick bra som vanligt men mina klor är lite svåra att klippa för att pulpan är så lång i varje klo. Det beror nog på min bakgrund. Att klippa klorna var väl inte aktuellt som gatuhund precis….men nu är jag fin...




Jag blev törstig när jag hörde att det porlade från vattenfontänen utanför djurbutiken men jag fick vänta med att dricka vatten tills jag kom hem......



Äntligen hemma igen. Nu vill jag snabbt ut från bilen.....

















Kollar in en fågel uppe i trädet...





Vi tog en vilopaus under promenaden. Jag höll nästan på att somna...


Matte och jag kom precis in från en långpromenad men av den anledningen fick jag kvällsmaten senare än vanligt. Inte så kul men nu är jag i alla fall mätt och belåten…….


















Robban är dunderförkyld. Han hostar och snorar i ett och har jätteont i halsen. Ögat är fortfarande igenmurat men han var tvungen att åka in på ett viktigt arbetsmöte med djurambulansen eftersom han är ansvarig och håller i mötet och det ända uppe vid Gärdet i Stockholm. Egentligen borde han nog ligga nerbäddad i stället…..















Nu ska matte mata katten igen. Det är inget fel på hans aptit i alla fall har jag förstått även om han är lite ledsen....…..


Katten ligger i sin mattes säng mest hela tiden...















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar