"Twingly statistik"

måndag 4 augusti 2014

Inga längre promenader idag inte......


Idag har det inte blivit långa promenader av flera orsaker, hettan, mattes onda fot och dessutom har matte blivit jättedålig i magen så hon har fått uppsöka toa stup i kvarten hela dagen…….Matte säger att det måste bero på medicinen, Prednisolon. Hon mår både illa och har smärtor i magen. Hoppas nu att hon är bättre i morgon för då ska matte åka bort.


Vi gick ner till småbåtshamnen här intill....





Oj, lite skugga...skönt






Det finns inte så många gröna grässtrån på den här gräsmattan...Det är så torrt....

Förresten kommer jag ihåg att Robban skällde ut en kille som kastade en fimp på gräsmattan igår då vi var på folkrace......Killen tyckte att Robban inte hade med det att göra men han fick höra några sanningens ord  och så fick han plocka upp sin fimp. Jag hoppas att han tänker sig för nästa gång då det tar eld så lätt i denna torka och hetta.....

















Robban ska passa mig i morgon. Han är ledig då men han måste upp tidigt ändå för han ska lämna in bilen på verkstad klockan sju för byte av styrstagen ….De hade lovat att bilen ska bli klar under dagen. Robban ska på magnetröntgen i Farsta kl 18 så då får vi hoppas att den blir det.
















Idag har han jobbat på Nynässtationen. Nu är han på väg till matchen Djurgården – Helsingborg på Tele2 Arena. Matchen börjar klockan sju så han fick åka direkt från jobbet. Tack o lov blev det ingen övertid idag nu hinner han. Robban fick biljett till matchen på sin födelsedag av matte.

Matte ska kolla på matchen på TV så det blir en TV-kväll här idag…….











Det är fortfarande 27 grader ute och 28 i mattes sovrum. Det blir en tropiskt varm natt igen förstår jag.....

Vi har precis kommit in från en lite längre runda. En cyklist höll på att skrämma mig ordentligt. Varken matte eller jag hörde henne när hon kom bakifrån och körde över skyddet som de har lagt över kabeln på gång/cykelvägen......


Alltså, cyklisten skrämde mig ordentligt när hon körde över skyddet. Jag hoppade högt eftersom jag var helt oförberedd på det höga plötsliga oljudet....Hon bad faktiskt mig om ursäkt och det var ju fint av henne....



Utanför vårt hus låg grannens katt som vanligt. Jag låtsades inte se honom. Den katten flyttar sig inte för någon så han verkar vara ganska så tuff......

















Under söndagen när jag var på folkrace var matte inte utanför dörren på hela dagen. Hon ville vila sin fot. Hon streckläste ut den andra boken i trilogin. Den var riktigt bra och så himla ruggig. Hon hade inte kunnat lägga ifrån sig boken förrän hon hade läst klart den…..







Nu har hon börjat läsa på den 3:e.......men i kväll är det fotboll som gäller.....Så många viktiga spelare har på kort tid lämnat laget för utlandsspel så man undrar hur det ska gå för laget?

Hoppas nu att det blir lugnt runt arenan och en trevlig match med tanke på vad som hände i Helsingborg i våras.....





Nu börjar snart matchen förstår jag......











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar