"Twingly statistik"

söndag 24 augusti 2014

Rädd o ilsken schäfertik....




Äter gärna lite gräs på morgonen....


Varken matte eller jag har varit speciellt aktiva idag. Vi har gått de vanliga promenaderna förstås. På morgonrundan tog vi en omväg för vi mötte en schäferkorsning som har bitit flera människor och andra hundar och matte är osäker på att hundens matte orkar hålla i sin tik när den gör utfall mot mig. Det är onödigt att chansa, säger matte. När vi mötte den senast så var det nära ögat att tikens matte hade ramlat i gatan när tiken drog till. Den blev jättearg när den fick syn på mig trots att jag ignorerade henne och bara gick vidare….

Tiken bor i trappuppgången bredvid oss och matte vet att ett flertal grannar och även andra människor har skrivit på någon lista för att de vill ha bort hunden. Tiken är inte gammal utan bara runt året men har alltid varit jätterädd av sig och nu är den alltså aggressiv. Egentligen är det jättesynd om tiken som alltid ska vara så rädd och stressad.....



















Tog en sväng förbi småbåtshamnen här intill....






Det blir tydligen mycket rönnbär i år.....
















Jag har precis ätit kvällsmat. Jag fick den lite tidigare för matte ska kolla på hockey. Djurgården möter PSG Zlin nere i Tjeckien...och matchen visas på SvTPlay så matte behöver datorn....Nu tar jag och vilar en stund ute på balkongen i stället.....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar