"Twingly statistik"

fredag 8 augusti 2014

Sotis......Sjöräddningen...




Matte mår lite bättre idag och det är ju himla skönt……

Robban gick ut med mig vid sextiden i morse innan han åkte till Sjöräddningen. Han har jour över helgen fram till måndag kväll.
















Robban kunde i alla fall skjutsa matte till ICA lite senare på dagen så att hon kunde handla lite inför helgen ……och så gick vi en längre promenad på eftermiddagen……..





….dessutom har jag förstås varit ute på kortare rundor. Det är fortfarande alldeles för varmt för både min och mattes smak…….ja, även Robbans....















Jag kan gott erkänna att jag är lite sotis på Iris. Jag vill inte gärna att hon hoppar upp i mattes knä som hon brukar göra. Jag gör aldrig illa Iris men jag brukar mota bort henne och ibland kan jag även morra lite för att skrämma henne. Iris bryr sig inte och matte säger att jag inte ska bete mig så mot katten eftersom Iris är en mycket snäll katt …. 

Egentligen gillar jag Iris men hon behöver väl inte sitta mattes knä för det? Och hon får absolut inte gå i närheten av mina leksaker........Matte säger att Iris aldrig skulle röra mina leksaker men det litar jag inte på...........




Här passar jag på Iris så hon inte går in till min älsklingsleksak.....












Det lär bli en lugn kväll. Matte ska väl läsa som vanligt innan vi går kvällsrundan.......

Robban ringde nyss. Han är visst ute och bogserar någon båt.........Det är ju tur att det finns människor som jobbar ideellt inom sjöräddningen med tanke på alla incidenter som händer ute på sjön.........

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar