"Twingly statistik"

torsdag 28 augusti 2014

En helt vanlig dag.....


Inget speciellt har hänt idag…Vi har gått våra promenader. Jag har sett några hundar på avstånd men inte någon som jag känner.


Ett stopp vid närbutiken för matte skulle köpa pappersnäsdukar och halstabletter.....


Jag gillar att vara här och kolla på allt som händer runt omkring. Många gånger när vi passerar butiken vill jag stanna en stund även om vi inte har något ärende dit.....





Det har varit skönt väder men när vi gick ut nu på eftermiddagen så regnade det kraftigt trots att solen fortfarande sken. Både matte och jag blev blöta förstås. Vi såg inte att det regnade förrän vi kom ut men matte tyckte att det inte spelade någon roll. Jag hade väl en lite avvikande åsikt men det hjälpte ju inte…….



















Matte har precis matat grannens katt som säkert blir glad om hans matte får komma hem i morgon. Det var tal om det idag…Hon skulle få hemsjukvård vad jag förstår……Vi får väl hoppas att det blir så…..












Robban är fortfarande dunderförkyld. Han kan knappt varken äta eller prata och det är ett evigt hostande och snorande på honom. Leo blir nästan lite skraj varje gång Robban hostar. Det låter inte alls bra.......Han skulle egentligen jobba men det går ju inte nu....













Nu är det dags för hockey på TV:n igen. Djurgården möter Brynäs och jag säger som vanligt.... Må bästa lag vinna även om vi hejar på Djurgården......













Leo har lagt beslag på mattes fåtölj. Han tycker tydligen att den är skön för han har legat där nästan hela dagen....



Jag föredrar den sköna mattan....




Iris föredrar balkongen även om det börjar bli lite kyligt just nu framåt kvällen....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar