"Twingly statistik"

tisdag 26 augusti 2014

Jag gillar inte regn.......



Som vanligt hade matte tvättstugan i morse men hon tvättade bara Iris nerpinkade handdukar eller bara och bara? Det var en inte lite handdukar precis…….




Hon matade grannens katt och gjorde rent i hans låda. Dessutom diskade hon upp all disk som grannen hade samlat på sig så det tog sin lilla tid innan matte var klar…….














Helt plötsligt dök Carina upp vid tiotiden. Hon hade jobbat på morgonen men hade några lediga timmar innan nästa körning så hon hade köpt frallor som hon skulle äta till frukost. Matte hade förstås redan ätit men nu tog hon sin andra frukost……men jag fick minsann bara en frukost…orättvist….














Sedan skulle matte iväg till tandhygienisten och hade en sådan tur så att hon kunde få skjuts av Carina som nu skulle iväg och jobba…….Regnet öste nu ner......



Innan de åkte så tvingade matte mig ut i regnet. Ja, det var med tvång för när jag kom till dörren och såg att det regnade och inte lite heller så vände jag och ville gå in igen. Du måste gå ut eftersom du inte har varit ute sedan sju i morse, sa matte så jag hade inget val….Jag pinkade fort så det blev bara en kort rastrunda……..Usch, jag gillar inte alls när det regnar…..……

När matte kom hem efter ett par timmar så tog vi en längre promenad för då hade regnet upphört men jag fick verkligen kryssa mellan vattenpölarna…………



Stora vattenpölar överallt som jag försöker att undvika...





Och bygget av skateparken går framåt....



Vi mötte den ilskna schäferkorsningen som blev skogstokig när hon fick syn på mig men nu hade hon munkorg på sig.....Jag tycker faktiskt synd om den hunden.....

Och så mötte vi Timo som inte heller gillar när det regnar. Vi hälsade bara snabbt på varandra för jag hade bråttom hem.....














Jag har ätit kvällsmat så nu tänkte jag vila en stund innan vi ska ut igen……..







 Och matte ska gå upp till grannens katt........


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar