"Twingly statistik"

onsdag 20 augusti 2014

Snopet....TV4-djurambulansen....


Det var väl inte meningen att jag skulle åka, sa matte när hon inte kom iväg på kryssningen till Åland igår men det kändes väl lite snopet ändå.




Matte tog pendeltåget i god tid men kom inte längre än till Segersäng, den 3:e stationen härifrån mot Stockholm. Träd hade fallit ner över spåren så det var strömlöst fram till Västerhaninge. Tåget vände och åkte tillbaka till Ösmo där bussar skulle frakta passagerarna vidare till Västerhaninge men problemet var att det aldrig kom några bussar. 


När matte hade stått där i 45 minuter i blåsten och väntat på att någon buss skulle komma så insåg hon att hon inte skulle hinna i tid till båten eftersom det tar minst en timme till Stockholm så då gick hon ner på perrongen och väntade i en halvtimme på pendeltåget från Nynäshamn som vände och sedan åkte tillbaka. Så blev det med den resan….



Jag tycker att det är trist eftersom matte aldrig eller mycket sällan åker någonstans. Matte var mest irriterad på SL som inte kan få fram bussar. Till saken hör att bussgaraget är i Ösmo där nu hundratals människor stod och väntade på transport……

Dessutom blir kanske Carina lite besviken eftersom matte skulle köpa cigaretter och parfym till henne men det får bli en annan gång även om det lär dröja innan matte beställer en ny resa......

Robban frågade faktiskt matte om hon skulle åka med honom och mig men hon tyckte då att hon skulle komma alldeles för tidigt så hon ville åka kommunalt i stället.














Robban och jag var på TV4 igår på ett möte. De ska spela in Svenska Djurambulansens ideella hjälparbete med skadade och sjuka djur. Robban är chaufförsansvarig så av den anledningen var han med. Alla tyckte att jag var så fin, lugn och duktig och det var ju kul….

Däremot tyckte jag inte alls om att åka i bilen så jag blev lite stressad på ditvägen. Det är ju långt till TV4 härifrån……


Jag vill inte gärna gå in i bilen men hade förstås inget val....











Idag känns det som om hösten har kommit. Det blåser friskt men det är ganska så skönt tycker både matte och jag.




Vi hörde musik som dånade över bygden men det var bara jobbarna på skateparken som spelade. Det är väl lättare att eller roligare att jobba till musik antar jag och de måste väl ha hög volym med tanke på arbetsmaskinerna…….men mig gör det inget……

























Mattes barnbarn, Nicklas krockade ju med ett rådjur för ett tag sedan. När han lämnade in bilen på verkstad så sa de att bilen blivit ramsned så försäkringsbolaget löste in bilen i stället till Nicklas stora besvikelse. Nu är han på jakt efter en ny billig men bra bil och det lär bli svårt att hitta en lika välvårdad bil som Volvon. 

Robban tror inte alls på verkstaden som säger att bilen var sned i ramen för en så kraftig krock var det inte. Endast lyktorna och blinkersljusen var trasiga....men men....

Apropå det, så började skolan igen för Nicklas idag. Han går bygg  på gymnasiet....men jag kan tänka mig att han inte är på sitt bästa humör....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar