"Twingly statistik"

torsdag 10 juli 2014

Olidlig hetta....störd granne.....



Redan under morgonrundan förstod både matte och jag att det skulle bli en äckligt het dag idag också……





Robban kom  på förmiddagen efter sitt nattpass.  Han tog en runda med mig sedan hann han bara vila i någon timme innan han skulle ner till Sjöräddningen. Försvarsministern skulle komma på besök och diskutera och höra sig för om deras arbete. Hon var mycket imponerad av att de alla jobbar så hårt och mycket och det helt ideellt.




Robban har jour nu fram till på lördag morgon. Han har tagit ledigt den dagen för att han fyller år men han har inte planerat att göra någonting speciellt då men vill vara ledig ändå....















Innan Robban skulle iväg ropade han på mig för att jag skulle få gå ut på en kort rastrunda men jag ville inte gå ut. Jag låg i köket och vägrade att röra på mig men självklart så blev jag tvungen att följa med till slut……









Matte har inte varit ute på hela dagen sedan morgonrundan och det bara för att det är alldeles för varmt….Hon har begravt sig i en ruggig deckare….Matte säger att den här författaren skriver så himla bra. Hon har läst alla hennes böcker....







Jo, matte har ju ägnat tid åt mig också förstås men jag har sovit en hel del….Man blir trött av värmen säger hon och det stämmer nog…..
















Matte har varit irriterad på grannen ovanför oss en längre tid eller snarare ända sedan hon flyttade in för något halvår sedan. Idag var det droppen. 

Det är en ensamstående småbarnsmamma som fullständigt skiter i hur både hon och hennes ungar beter sig. Idag hade hon satt sitt yngsta barn i en badbalja eller liknande på balkongen och sedan när badet är klart häller hon ut allt vatten ner på vår balkong. Iris blev jätteförskräckt för att inte tala om att mattan och möblerna blev genomblöta. Alltså det bara forsade vatten. Förutom matte så var det en annan granne som bor bredvid oss och som såg det hela som försökte säga till henne men hon sket fullständigt i det. Mattan är så dyngsur så det lär ta evigheter att få den torr och varken jag eller katterna vill gå ut dit igen…..




Iris på balkongen precis innan duschen eller vattenfallet kom.....


Det är så trist för innan hon flyttade in var det så lugnt och trevligt i den här trappuppgången och vad jag har hört har hon redan gjort sig osams med både barn och andra småbarnsföräldrar i huset…..Hon är helt störd säger matte……











Om någon timme ska vi ta en längre kvällspromenad. Det är riktigt skönt ute på kvällarna…..














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar